Avatar billede cleecer Nybegynder
29. juni 2005 - 01:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

mangler feedback på brugervenlighed

Hej har ligr smidt min side op... Hvordan ser det ud med brugervenligheden og designet... giv den et par ord med på vejen
Avatar billede cleecer Nybegynder
29. juni 2005 - 01:36 #1
og linket www.wannapixel.dk
Avatar billede numsegarn Nybegynder
29. juni 2005 - 01:36 #2
Hej, det er en rigtigt cool side.. Hvordan ser den ud?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. juni 2005 - 01:42 #3
Det ser fedt ud, men skriftstørrelsen er for lille i forhold til at du har valgt en så svag farve. Små skriftyper skal være kraftigere i farven for at være læsbare, og det er lige før det er generende at læse din skrift.
Måske kan du på én eller anden måde gøre opmærksom på at man kan rulle med billederne nederst. Der gik lidt tid før jeg opdagede det, og idéen er faktisk ret sjov, så det er da ærgerligt hvis nogen går glip af den.
En side udelukkende kodet med Flash bør ledsages af en tilsvarende side i almindelig HTML.
Avatar billede cleecer Nybegynder
29. juni 2005 - 01:42 #4
hvad med brugervenligheden - i forholdet til den lidt utraditionelle "slidermenu" i bunden, som jeg vælger at kalde den... er det til at finde ud af ?
Avatar billede cleecer Nybegynder
29. juni 2005 - 01:43 #5
ok cool takker
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. juni 2005 - 01:49 #6
Ja, når man lige har luret den, så fungerer den fint. Det er tydeligt at man kan klikke når farven ændres ved mouseover.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2005 - 09:20 #7
Jeg synes det er synd at du har lavet den i Flash når du kunne have lavet det samme i ren HTML. Du holder dig selv udenfor søgemaskinerne med det Flash-pjat.
Avatar billede domaz.dk Novice
29. juni 2005 - 16:04 #8
el_barto: er helt enig, bortset lige fra at mange søgemaskiner er blevet gode til os at finde flashsider...

ser rigtig fint ud, elsker den dejlige simple stil med ikke alt for meget tekst...
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
29. juni 2005 - 16:07 #9
"el_barto: er helt enig, bortset lige fra at mange søgemaskiner er blevet gode til os at finde flashsider..."

haha, altså.. flash er negativt på websider, da flash er grafik, og bliver derfor ikke indexeret.

Jeg er også snart ved at dø af grin over alle disse websidefirmer som ikke engang ved hvorfor der skal DTD link i et doctype.
Avatar billede Hald Praktikant
08. juli 2005 - 08:40 #10
det ser godt ud!
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. juli 2005 - 10:31 #11
- centrer dine dynamiske textfelter i hovenmenuen så det ikke hopper på roll-over

- du mangler en preloader (til de med langsom forbindelse)

- pilen som følger menuvalg skal du lige kigge på, der er rod i koden og pilen hopper og følger ikke optimalt med

- sæt evt. frameraten lidt op (fx 36) og forlæng din tidslinje i den horisontale scroller så den flyder mere smooth

- over fint design, god skrift størrelse (på 1024x768)

- lidt mange forskellige fonttyper, kan koges ned.

- prøv at se om du ikke kan få adresse linjen til at enten passe med breden eller blot centrere den.

- brugervenlig er god, lige bortset fra menu-pilen som fjoller lidt rundt hvis man roller hurtigt.

- ignorer ovenstående fis om søgemaskiner, læs her på E eller www.macromedia.com om hvordan du optimerer embedded flash så resultater er 98% af hvad du kan opnå med gammeldavs kode. der er ikke svært og tager ikke mange minutter ;-)

så mht. brugervenligheder er du valg af platform optimalt, du kunne vælge at embedde din dyn.font.... foruden nogle få Macbrugere med TimesRoman som default font, vil alle se sitet på samme måde (hvilket er mere end man kan sige hvis du havde valgt HTML (medmindre sefølig du gider bruge 10 dag på at optimere til alle forskellige browsere :-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
17. juli 2005 - 19:12 #12
er det ved at være lukketid eller er det nyt?
Avatar billede mobius6 Juniormester
22. juli 2005 - 21:07 #13
?