Avatar billede hansgeist Nybegynder
27. juni 2005 - 16:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man første bogstav i et afsnit med fed skrift med CSS

Hej

Jeg har en sektion på min webside. Den er pakket ind i en <div> tag og indeholder en række <p> tags. Altså sådan her:

<div id="more" class="fortsat">
<p>Bla bla bla</p>
</div>

Jeg vil gerne have at det første bogstav i den første <p> tag bliver med fed skrift. Hvordan gør jeg det med CSS?
Avatar billede hells Nybegynder
27. juni 2005 - 16:31 #1
Efter standarden:
p:first-child:first-letter {
    font-weight: bold;
}

IE understøtter dog ikke :first-child, så det kan være, at du bliver nødt til at ty til at bruge classes.
Avatar billede hansgeist Nybegynder
27. juni 2005 - 18:31 #2
Tak. Det er nok den eneste måde jeg ikke havde forsøgt på :-)

Alle de <p> tags kommer fra et content management system. Og jeg kan ikke tilføje classes til dem. Jeg kan dog ramme dem ind i en <div> tag som vist ovenfor. Selv om det er standard så er det jo lidt trist at IE ikke kan fatte det. Jeg ser på det lidt senere i aften. Det kan være at jeg finder på noget nyt. Du må gerne indsende din kommentar som et svar, men hvis du kommer på noget som virker i IE hører jeg gerne fra dig.
Avatar billede hells Nybegynder
27. juni 2005 - 18:47 #3
Du får et svar, og jeg må desværre sige, at jeg ikke lige kan se nogen nem løsning på det.