Avatar billede xp_morten Nybegynder
27. juni 2005 - 07:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brevflet fra excel

Da jeg ikke aner noget om emnet skal jeg bruge den helt grundlægne kode til at få det til at virker....

Jeg vil lave noget brevfletning i word med 150+ adresser fra excel. Altså adresserne skal smides ind i excel. Jeg sidder ikke på en pc. Så access er ikke en mulighed, men jeg har office (word-excel)

Evt. hvis det kunne hives over i indesign fra excel ??? men det er jeg heller ikke klarover ?
Avatar billede hpo Nybegynder
27. juni 2005 - 09:44 #1
Du kan smide tabellen fra Excel over i Word, og bruge dette dokument, i brevfletnings-wizarden.

/hpo
Avatar billede rvm Nybegynder
27. juni 2005 - 10:28 #2
eller du kan bare vælge Excel filen som datakilde i brevfletnings guiden...
Avatar billede xp_morten Nybegynder
27. juni 2005 - 10:37 #3
Hvad for en brevfletnings guide og hvordan opretter jeg adresserne i excel ???
Jeg her helt på bar bund !!
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. juni 2005 - 10:41 #4
I Excel skriver du ex. i Celle A1 "Navn". I Celle B1 skrive du "Gade", C1 "By".

I række 2 og nedefter udfylder du så hver række med navn, gade og postnr+by.

Gem herefter dit Excel dokument - det er så din datakilde.

I Word følger du så guiden brevfletning, og når den spørger om datakilde peger du blot på Excel filen.
Fra værktøjslinien "Brevfletning" vil du så have et ikon, hvorfra du kan vælge flettefelter fra din Excel fil (Navn, gade, by). Disse felter indsætter du, tilføjer resten af teksten/layoutet.

For at flette kan du taste Shift+Alt+N og vælge alle poster.