Avatar billede kanstrup Nybegynder
26. juni 2005 - 07:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Farver på dansk i ASP CMS ?

Jeg har anvendt et af de mest brugte CMS, og jeg har tilpasset det som jeg vil ha' det, men hvordan får jeg farverne til at stå på dansk i drop-down-listen ?
Avatar billede roenving Novice
26. juni 2005 - 07:34 #1
Nå det CMS som alle bruger ?-)
Avatar billede kanstrup Nybegynder
26. juni 2005 - 07:39 #2
Nemlig :-)
Avatar billede roenving Novice
26. juni 2005 - 07:43 #3
Jeg forventer ikke at kunne hjælpe dig med at få løst dit problem, da asp ikke lige er en af mine spidskompetencer ...

-- men måske kan jeg få dig til at formulere dig sådan, at der overhovedet er en mulighed for at du kan få nogle relevante bud ...

-- hvor henne i dit cms-system findes den mulighed, hvilken redigeringskomponent bruger cms-systemet, kan du linke til en mulighed for se noget, som ligner, er der en mulighed for at nogensomhelst andre end dig selv kan se koden ???
Avatar billede kanstrup Nybegynder
26. juni 2005 - 07:48 #4
Hmm ... det var da en større omgang, men da scriptet er så kendt, regner jeg med at nogen allerede har gjort det, og det er selvfølgelig dem jeg er interesseret i at få fat i. Ellers kan jeg fortælle, at der ligger et par .inc-filer med et indhold som dette :

<option>black</option>
<option>brown</option>
<option>blue</option>
<option>fuchsia</option>
<option>gray</option>
<option>green</option>
<option>lime</option>
<option>maroon</option>
<option>navy</option>
<option>olive</option>
<option>purple</option>
<option>red</option>
<option>silver</option>
<option>teal</option>
<option>yellow</option>
<option>aqua</option>
<option>white</option>

Håber det får en klokke til at ringe et sted.  ;-)
Avatar billede roenving Novice
26. juni 2005 - 07:53 #5
Er det så ikke bare at sætte en value ind også:

<option value="black">sort</option>
<option value="brown">brun</option>
<option value="blue">blå</option>

...
Avatar billede kanstrup Nybegynder
26. juni 2005 - 07:55 #6
Har jeg prøvet ; scriptet holder ikke op med at virke, farverne står på dansk i listen, men NÅR der er valgt står den valgte farve på engelsk.
Avatar billede roenving Novice
26. juni 2005 - 07:57 #7
Så skal du åbenbart ombygge scriptet ...
Avatar billede kanstrup Nybegynder
26. juni 2005 - 07:59 #8
Ja, der er snart ikke meget af det originale tilbage, men lige den lille detalje driller mig altså.
:-)
Avatar billede goose Nybegynder
27. juni 2005 - 07:30 #9
Nu er der altså et hav af CMSer, det er ikke sådan at du kan røbe navnet på dette meget brugte, men tilsyneladene navnløse, cms ?

/Goose
Avatar billede kanstrup Nybegynder
27. juni 2005 - 07:44 #10
Jamen, det HEDDER skam ASP Content Management ! Hentet her :
www.aspcontentmanagement.com.  :-)
Avatar billede kanstrup Nybegynder
13. september 2005 - 04:18 #11
Lukker lige ...