Avatar billede expnet Seniormester
25. juni 2005 - 00:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

har et par spam om mysql

hej exp'er

jeg sidder med min mysql database som er med fra starten af ved install af mysql-server..

jeg vil gerne høre om følgende tabeller og felter i den:

"User" køre med char(16) kan jeg ikke vælge så jeg kan bruge nogle længer navnene

jeg kunne godt gøre i tabellen "user" User  varchar(255)

da det var denne datatype "varchar()";

håber i forstår hvad det er jeg vil..

jeg vil have max længe på mine mine username
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2005 - 07:48 #1
Vær meget meget meget forsigtig med at pille i den database !

Hvorfor er 16 ikke langt nok til brugernavne ?
Avatar billede nidkin Nybegynder
25. juni 2005 - 12:31 #2
Du kan gøre det at du tager en kopi af databasen før du ændrer i tabellen. Den ligger under MySQL\data\mysql, med mindre du selv har defineret noget andet under installationen. Tag en kopi af hele data\mysql mappen.

Skulle det ske at det går galt når du ændrer i user tabellen, så er det bare at kopiere indholdet af data\mysql tilbage, og så er du tilbage hvor du startede.

Mht. om der skulle ske noget ved at lave den ændring, så tvivler jeg meget på det. Så længe det kun er User du piller i.

/Nidkin
Avatar billede expnet Seniormester
27. juni 2005 - 09:21 #3
oki. jeg fandet en minre løsning og kom til at køre ville bare gerne kunne have folk domæner i en helehed som eks "noget_heletvidt_dk" der er jo mange der køre med et domæne som eks. noget-nogetandet.dk hvis i er med.. men fandt den er anden løsning så vil høre om der er nogle der skal have nogle point.. ellers ved jeg lukke spm'et ned og takker rigtigt mange gang for at ville bruge tid på at hjælpe lille mig

forsat god mandag.
//expnet :P