Avatar billede net-city Nybegynder
24. juni 2005 - 19:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Teste INNERJOIN, vil det virke?

Tør ikke teste, men vil dette virke?

mysql_query("UPDATE date FROM online WHERE date < '$okidoki' INNER JOIN brugere SET online = 'nej'");
Avatar billede net-city Nybegynder
24. juni 2005 - 19:49 #1
.. den skal sætte online til nej i "brugere" når $okidoki er højere end date i "online"
Avatar billede net-city Nybegynder
24. juni 2005 - 20:11 #2
HALLO?
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. juni 2005 - 20:52 #3
Mangler du ikke en nøgle eller noget?

Kig på en inner join her på siden: http://www.w3schools.com/sql/sql_join.asp
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. juni 2005 - 20:53 #4
Med nøgle mente jeg: En værdi som binder online og brugere sammen?
Evt online.brugerid = brugere.id eller den stil.
Avatar billede net-city Nybegynder
24. juni 2005 - 21:13 #5
Jakob - Jeg har kigget der, og forstår ikke det halve..
Men forstår du hvad jeg vil ? så beskrevet i 19:49:13.. så måske du kunne komme med et eksempel :)?
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. juni 2005 - 21:28 #6
Men det jeg mener er:
Du må have et eller andet som kobler tabellen bruger og tabellen online sammen?
Kan du ikke lige forklare hvad du har og hvad du ønsker?
Avatar billede net-city Nybegynder
24. juni 2005 - 21:45 #7
Vi siger du opretter en bruger i mit community.
Så logger du ind og du bliver sat ind i tabellen "online" med date som time(); og dit brugernavn i "bruger" og et "ja" i online i tabellen "brugere"

Hvis du så logger ud og der er en anden brugere der logger ind på communyniet skal du bliver slettet fra databasen "online" og sættes et NEJ i online ved tabellen "brugere"
Avatar billede coderdk Praktikant
24. juni 2005 - 22:04 #8
Mener nu stadig den burde virker, herfra: http://eksperten.dk/spm/628299
Avatar billede net-city Nybegynder
24. juni 2005 - 22:36 #9
Ja, gør det også.