Avatar billede jthyge Mester
23. juni 2005 - 22:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bank overførelse til udlandet?

Hej

Er der nogen der er klar over hvor lang tid det tager at overføre penge til en udenlandsk konto. Når man kender IBAN og SWIFT nummer??
Avatar billede djmaster Nybegynder
23. juni 2005 - 23:20 #1
Jeg har lige været lavet en overførsel dk til usa (var i øvrigt noget være rod).
Jeg fik af vide da jeg havde bestilt tranaktionen, at hvis pengene ikke var gået ind på kontoen inden fem dage, så skulle jeg kontakte dem. Jeg kan ikke huske det præcise antal dage, men jeg mener det var fire dage.
Avatar billede jthyge Mester
23. juni 2005 - 23:22 #2
Var det via din egen bank, eller hvad?
Avatar billede djmaster Nybegynder
23. juni 2005 - 23:26 #3
Der var en masse bøvl, og det endte med at jeg gav den amerikanske bank, telefonnummeret til min bank (jyske bank) og så snakkede de sammen om det.

Over there: kender de hverken til IBAN og SWIFT.
Avatar billede jthyge Mester
23. juni 2005 - 23:27 #4
Okey! Underligt!
Avatar billede djmaster Nybegynder
23. juni 2005 - 23:29 #5
Det synes jeg (og min ven, og de amerikanere vi boede ved også) man skulle da tro det var en simpelt ting at flytte penge fra et land til et andet.

Men det kan godt være det bare er usa der er speciel i denne sammenhæng
Avatar billede juventus Nybegynder
23. juni 2005 - 23:42 #6
det kommer an på hvilke banker du overføre i mellem, da de forskellige banker på tværs af lande grænser typisk har en bank i et andet land de samarbejder med og dermed "stoler" på når penge kommer fra dem. hvis du f. eks. overfører fra Danske bank til Bank Mendez, får du valør samme dag, og kan se pengene dagen efter. Antallet af dage kommer også an på hvad du vil betale i gebyr, en standard udenlandsk betaling med SWIFT og IBAN koster for erhverv 30 kr. mens en ekspress overførsel kan koste op til 250 kr.
Avatar billede jthyge Mester
24. juni 2005 - 07:08 #7
Okey, det vil sige der godt kan gå et par dage??
Avatar billede mobius6 Juniormester
24. juni 2005 - 08:52 #8
Jeg modtager flere gange ugentligt indbetalinger fra Dk hvor kunden benytter SWIFT kode, det tager typisk 4-8 dage at overfør fra københavn til Kina.
har aldrig haft problemer. Dog er de danske banker håbløst bagud på servicefronten i forhold til fx. sverige og tyskland, hvis der MEGET vigtige transaktioner gør jeg det over Frankfurt via en bank i Dk.
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. juni 2005 - 07:17 #9
Banker er noget bæ når der skal overføres penge til andet land. Og de tager et enormt gebyr for at udstede en check på udenlandsk valuta.

Hvis modtageren har arrangeret sig for internetbetaling med kontokort er det ideelt. hurtigt of praktisk taget gebyrfrit.

Ellers brug Western Union eller en anden specialforretning. De har kontorer de fleste steder.
Avatar billede jthyge Mester
25. juni 2005 - 10:00 #10
Tak for svarene... Smid svar for points! :-)