Avatar billede zombi1 Nybegynder
22. juni 2005 - 21:23 Der er 4 kommentarer

Ændring af baggrundsbillede!

Hej!

For et stykke tid siden hvor jeg havde noget spyware inde på computeren, fjernede den baggrundsbilledet på skrivebordet til noget andet. efter dette har det så lykkedes mig at komme af med det spyware (tror jeg), men så blev baggrundsbilledet sort. Efter dette kan jeg simpelthen ikke ændre mit baggrundsbillede, når jeg højreklikker og vælger egenskaber på skrivebordet er fanebladet hvor man vælger baggrundsbilledet væk!

Hvad skal jeg gøre??

På forhånd tak!
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
22. juni 2005 - 21:28 #1
Ja, noget er der da gået galt, måske har du stadig spyware. For at løse det problem, ville jeg nok ende med et geninstallering af XP eventuelt en reperation.

Men bare for at ændre baggrundsbilledet, så kan du prøve at flytte billedet til mappe "Mine billede" i dokument-mappen. Her kan du højre klikke på billede og vælge det som skrivebordsbillede. Jeg kan ikke lige huske hvad punktet hedder, da min XP version er på engelsk.
Avatar billede zombi1 Nybegynder
22. juni 2005 - 21:37 #2
tjaa...det kan godt være det eneste der virker er en geninstallering af XP.
Det virker desværre heller ikke bare at højreklikke og vælge det som skrivebordsbillede!
Avatar billede haverslev Novice
22. juni 2005 - 21:40 #3
Prøv lige:
Rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)
Du skal have din XP-skive i Drevet.

Og check lige med denne (hvis ikke du har gjort det):
Kør en tur med denne viruscanner:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Aktiver det hele i opsætningen, så den kan skanne alt igennem.
Den kan finde en hel del filer, som den ikke kender og som IKKE er virus - her vil den skrive "no action taken" og de slettes selvfølgelig ikke.    (Kan tage et par timer at kører alt)
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. februar 2006 - 17:52 #4
Lukketid??