Avatar billede dux Nybegynder
21. juni 2005 - 10:57 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

TV2 Zulu & lnb indstilling

hvad er det helt præsist der sker for min satellit-modtager?

eller nærmere mit lnb-hovede (en halvgammel sag, cambridge, er dog universal)

når den står på standard indstillingerne (0.750 - 10.600) finder den 7!!! kanaler, "fusker" jeg lidt og stiller den til 9.800 - 10750 finder den omkring 200, men den nægter at låse sig på transponder 6, på 11293(H) hvor TV2 Zulu er??? (på 1 grad vest)

har godt nok 2 nye "Hama" lnb´er parat... skal bare lige ha ordnet beslaget så de passer i...

er ikke lige ekspert på området (endnu da) *lol* men håber på der er nogen der vil give noget feedback her...

er det hovedet den er gal med? altså lnb´en? (ha ha)

kan ledningen være for tynd?

eller er det fordi modtageren ikke er canal digital-godkendt?

synes det er MEGET underlidt at man kan se hvad der kommer i program-oversigten på boxen, samtidig med der står "Service Not Found"!!!???
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. juni 2005 - 11:03 #1
Betalingskanaler hos canal digital, kan du ikke se uden det rigtige kort, du kan kun se de åbne kanaler.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. juni 2005 - 11:05 #2
Du skal bruge en UNI LNB (0.750-10.600)Ellers skifter kanalerne høj/lav ikke rigtigt.
Avatar billede screem_brille Novice
21. juni 2005 - 11:07 #3
men kanalen vil stadig blive fundet, men ikke afkodet, det er umuligt at sige hvorfor du ikek finder den kanal, det kan skyldes forkert kanal opsætning (måske tror modtageren at den modtager fra en anden position og derfor ikek søger på den transponder, kablet kan være gammelt og får automatisk en større dæmpning, evt. i samspil med det aldrende hoved.)
Avatar billede dux Nybegynder
21. juni 2005 - 11:12 #4
test
Avatar billede dux Nybegynder
21. juni 2005 - 11:14 #5
indstillingen skulle ikke fejle noget, der står 1 grad vest i displayet...

og kablet er helt nyt! købte godt nok den tynde model, men det skulle være rigeligt til at trække de 15 meter, fik jeg af vide...

kan så kun håbe på der sker ting og sager når der kommer nyt hovede på???
Avatar billede dux Nybegynder
21. juni 2005 - 11:31 #6
eller hvad?

når den står til (0.750-10.600) giver den 15-20% signal, med (9.800 - 10750) kan den lokkes op omkring 60% signalstyrke (SNR), og 80% kvalitet (AGC), ligenøjagtig IKKE nok til at den kan "LOCK´e" og "SYNC´e"

måske parabolen ikke står helt nøjagtigt? eller så ville den måske slet ikke kunne tage nogle transpondere?

synes det er underligt jeg kan tage finsk og rumænsk lokal-tv...

men til gengæld er DR1 (syd) og DR2 (syd) de eneste med 100% signal-kvalitet... kan heller ikke tage DR (normalt), kun dem der står (syd) efter???
Avatar billede dux Nybegynder
22. juni 2005 - 08:45 #7
hmmm, der sker åbenbart ikke mere her
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2005 - 00:15 #8
har du andre lnb du kan prøve med evt ,lnb kan godt være defekt i et frekvens bånd selvom du kan se andre kanaler som fx fta kanaler.

har du kort til cd gul/orange kort

hvad modtager bruger du ?
Avatar billede dux Nybegynder
27. juni 2005 - 19:49 #9
har ingen kort

bruger en dreamb*x 7020 :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2005 - 22:58 #10
du kan ikke få zulu uden kort mm du kører cs som ikke er helt lovlig efter bogen
Avatar billede screem_brille Novice
27. juni 2005 - 23:27 #11
er du 100% sikker på du ikke kan få kort til zulu ? mener ikek de kan kræve det til zulu og DR2 og voice osv (dog kan de godt til egne kanaler, men mener ikke de kan til de danske lizens kanaler)
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2005 - 15:18 #12
du kan ikke få gratis kort til zulu som sådan du kan tegne en lokal abb hos canal digital  som koster omkring 1200 om året så får man flg kanaler

dr1
dr2
dk4
tv2 zulu
tv2 charlie
tv5 (tv danmark)
tv dk ( tv danmark 1 )
dantoto

du betaler ikke til kanalerne men betaler for driften og service af kortet og sikring af opdateringer hos cd
Avatar billede screem_brille Novice
28. juni 2005 - 15:21 #13
mente jeg nok, men at kræve 1200 i drift osv om året er tyveri ved højlys dag (min personlige mening)
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2005 - 00:13 #14
det ved jeg ikke om det er, og sende på sattelit koster mange millioner og man er også med til og betale licenser til programmerne der skal betales for og uplink stationerne osv har jeg fået oplyst af cd

hvad er det lige tv3 kun koster den er vist ikke bedre og der får man kun tv3 og 3+
Avatar billede screem_brille Novice
29. juni 2005 - 00:35 #15
det mener jeg det er, der er stort set ingen udgifter ved at sende et kort ud til en kunde og så er det det, for år tilbage med D2MAC kostede det jo ikke 1200 om året i administration, og så meget dyrere bliver administration heller ikke på 3-4 år (det er minimum steget 300% i administration)
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2005 - 13:53 #16
nu ikke for at vi skal blive uenige så er der en del led der også skal have penge fx uplink stationerne (london/stockholm(nittedalen) men jeg er da enig 1200 eller hvad det nu pt koster er da også en slat penge men det er jo svært når man som kunde kun har mulighed for at få kanalerne igennem cd og ikke via alm uhf antenne her i jylland.

men det bliver spændende hvad kanaler der kommer på det nye jordbaserede dtt net foruden dr1+2 og tv2
Avatar billede dux Nybegynder
27. oktober 2005 - 05:47 #17
...