Avatar billede jaze Nybegynder
21. juni 2005 - 09:08 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Lille program til fil upload pr. automatik

En der nogen der kan være mig behjælpelig med et program i VB.net
der kan gøre følgende

1. Kigge i en mappe og se om der ligger nogle .txt filer
2. Hvis der ligger nogle filer, så uploade dem til en temp mappe på en FTP server.
3. Efter endt overførsel, kontrollere at upload foregik korrekt og herefter flytte dem fra temp til endelig mappe (Denne procedure er af for at sikre at den server der kører FTP ikke snupper en .txt fil før denne er fuldt uploadet)
4. Slette de .txt filer fra den oprindelige mappe

Hvis der er en der gider hjælpe mig igang, så assisterer jeg meget geren selv i udviklingen af denne funktion i det omfang jeg kan ;-)
_____________________
Jaze
Avatar billede jaze Nybegynder
21. juni 2005 - 09:34 #1
Hvis det kan registreres som en service, der kører med 10min intevaller ville det være perfekt.
Avatar billede trigemini Nybegynder
21. juni 2005 - 19:14 #2
Kan godt lave dét til dig (i C#), dog vil det kræve en mindre betaling.  Drop os en mail på info@trigemini.dk, så sender vi et prisoverslag til dig, såfremt det har interesse.
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. juni 2005 - 22:04 #3
Som trigemini snakkede om, så er C# nok lettest!

Koden her findet txt filer i en angiven mappe:

DirectoryInfo di = new DirectoryInfo("c:/dir");
FileInfo[] rgFiles = di.GetFiles("*.txt");
foreach(FileInfo fi in rgFiles)
{
    //fi.Name; indeholder filnavnet...
}

C# ftp client: http://www.developerfusion.com/show/4340/

Så er det bare at sætte det sammen, og så burde du næsten kunne lave resten selv!
Jeg vil evt gerne kigge nærmere på det, gratis! (men vil ikke love dig en løsning)
Avatar billede trigemini Nybegynder
22. juni 2005 - 21:07 #4
Det er en måde, at gøre det på - vi ville nu løse det som automatisk overvågning af givne kataloger, lagt i en Windows Service - ellers vil man skulle stå og poll'e med løbende intervaller.
Avatar billede jaze Nybegynder
23. juni 2005 - 11:37 #5
Det burde kunne lade sig gøre i vb ell. vb.net

Jakobdo>> Kender du noget  til det.
Trigemini>> Betaling ja, måske i sidste ende ;-) men ville nu gerne selv bistå med udviklingen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. juni 2005 - 12:29 #6
Det burde være muligt!
Her har du listningen af filer i vb.net

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
    ' make a reference to a directory
    Dim di As New IO.DirectoryInfo("c:\")
    Dim diar1 As IO.FileInfo() = di.GetFiles()
    Dim dra As IO.FileInfo

  'list the names of all files in the specified directory
    For Each dra In diar1
        ListBox1.Items.Add(dra)
    Next
End Sub
Avatar billede trigemini Nybegynder
23. juni 2005 - 12:59 #7
Jakobdo>>  Det kræver stadigvæk du står og poll'er for, at læse indholdet af kataloget
Jaze>> Alt kan lade sig gøre - også i VB.  Men taler vi .NET, så har vi droppet VB og kører udelukkende C#.
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. juni 2005 - 19:59 #8
trigemini: Jeg er ikke enig med dig i at .net kun er C#.
.net er jo et framework.
C#, VB, C++ osv... er programmeringssprog.
Avatar billede trigemini Nybegynder
23. juni 2005 - 22:55 #9
Jakobdo>> ???? Jeg skrev at vi har droppet VB.NET og de .NET løsninger vi udvikler er udelukkende C#-baserede og ikke VB.NET!
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. juni 2005 - 08:39 #10
Godt så!
Avatar billede jaze Nybegynder
29. juni 2005 - 12:38 #11
jakobdo>> Det ligner noget af det rigtige, noget du gider hjælpe med at bygge op
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. juni 2005 - 12:40 #12
Ja, jeg vil gerne hjælpe!
Jeg håber dog ikke det er en opgave som haster, jeg har jo andre ting at se til, så det bliver når det lige passer!
Men du kan kontakte mig på MSN: jakobdo(at)hotmail(dot)com
Avatar billede borrisholt Novice
02. august 2005 - 20:30 #13
Er det ikke bare at kode det i Delphi eller C++ og så blive færdig ?

Jens B
Avatar billede borrisholt Novice
02. august 2005 - 20:31 #14
Du taler om en udviklings opgave på nogle få timer.

Jens B
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. august 2005 - 20:16 #15
Lukketid?
Og et svar...
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. august 2005 - 15:53 #16
Takker for point!