Avatar billede easybob Nybegynder
20. juni 2005 - 16:02 Der er 9 kommentarer

Rollback not working

Jeg har et problem med rollback i java og vil bare lige høre om der er andre, som har haft problemer med denne funktion.

Jeg bruger jdk1.5.0 og en mysql. Endvidere bruger jeg preparedstatements til mine call.

Jeg mener ikke at det er koden at der er noget galt med.

Er der nogen der har ledetråde til hvad jeg skal kigge efter?

Jeg har sat den som et medium svar, men er villig til at give flere point.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2005 - 16:04 #1
bruger du InnoDB tabeller ?

MyISAM tabeller understøtter ikke transaktioner og derme dikke rollback !
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. juni 2005 - 16:59 #2
MySQL har autocommit som default. andre databaser (fx oracle) har som defailt autocommit  off.
Så for a påbegynde en transaktion skal du selv gøre noget aktivt,
som fx at sætte autocommit til off (nu bliver alle kommandoer gemt of først udført når du siger commit.
eller give kommandoen START TRANSACTION. Kommandoer derefter vil så blive sat it kø og udført / smidt væk  med  COMMIT / ROLLBACK

Men allerførst skal du som arne siger sørge for at dine tabeller understøtter transactions (InnoDB eller BDB).
Avatar billede easybob Nybegynder
20. juni 2005 - 17:02 #3
Du har ret, jeg diskuterede det lige med en anden og han sagde det samme.... Endvidere virker det nu... Tak for hjælpen. Du smider bare et svar til mig.
Avatar billede easybob Nybegynder
20. juni 2005 - 17:03 #4
Altsa Arne har ret. InnoDB var løsningen.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2005 - 17:04 #5
kommer her
Avatar billede easybob Nybegynder
23. juni 2005 - 10:24 #6
Accepteret
Avatar billede easybob Nybegynder
23. juni 2005 - 10:24 #7
Accepteret
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 12:59 #8
du skal markere mit navn ude i combo boxen så det bliver blåt og
klikke accepter
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 15:57 #9
...