Avatar billede namnam Nybegynder
18. juni 2005 - 19:18 Der er 5 kommentarer

Deling af internet.

Hej. Jeg har et problem da jeg bor i et hus med deleinternet. Lige nu er det sådan at vi skifter imellem at bruge nettet, men det volder os enorme problemer. Fordi når man skifter computer kan de aldrig finde ip'en igen. Så nu skal problemet ud af verden. Jeg fik engang af vide at jeg blot skulle bruge en switch men det hjalp mig ikke, man kunne ikke være på samtidig med den. Jeg har det some tele 2 har sat op på min væg og det er en speedstream et eller andet. Er der nogen der kan komme med nogle forslag til deling af nettet og løsninger af problemet med ip'en???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. juni 2005 - 19:47 #1
http://www.eksperten.dk/spm/603319
"Det skyldes du kun har en offenlig IP, enten skal du have 2 offenlige IP, ellers skal du bruge en router istedet for."

Eksempelvis:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=67&Parent=&Producent=0&Rating=0&Max=400&Soegeord=&Direction135=2&Sorted135=&Equal138=&Equal132=&Equal140=&Equal643=&Submit.x=18&Submit.y=7

(Evt. check hos din ISP / Internet Service Provider)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. juni 2005 - 19:47 #2
PS: pt. modtager vi ikke automatisk E-mail fra Eksperten - derfor noget forsinket feedback...
Avatar billede _et Praktikant
19. juni 2005 - 19:47 #3
Hvis du ikke har valgt at have fast ip, har du 2 dynamiske ip'er. Men hvis du har fast ip, kan du skrive "ipconfig/release" i "start->kør" inden du skifter pc, så skulle der ikke være noget prob. med at finde ip igen. Dette er selvf. kun en kedelig løsning.
En router som majsmarken skriver er løsningen.
Avatar billede serverservice Praktikant
19. august 2005 - 11:21 #4
Enig med majsmarken - eneste gode løsning er en router. find en af en god kvalitet da det er vigtigt for jer at forbindelsen er stabil. opsætning - se quickguide
Avatar billede serverservice Praktikant
27. november 2005 - 22:19 #5
hallooo - er der nogen ?