Avatar billede hansgeist Nybegynder
18. juni 2005 - 12:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Akut server problem

Hej i dag ser vores webside helt forfærtelig ud. Hvad er der dog sket. Måske er php gået i stå eller også er der måske noget helt galt med fil rettighederne: Se venligst siden:

www.id-uddannelse.dk

Er der en som kan hjælpe med at tyde dette: ??

Warning: main(http://www.id-uddannelse.dk/Assets/includes/uddheader.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/n/nlp00006/www/index.php on line 1
Avatar billede fixbabe Nybegynder
18. juni 2005 - 13:22 #1
den user der kører webserveren har ikke adgang til denne fil, sikker fordi den er uploadet eller oprettet af root eller en anden med "admin" rang
Avatar billede hansgeist Nybegynder
18. juni 2005 - 20:17 #2
tak fixbabe. Jeg kan godt logge mig på med root rettigheder, men hvad skal jeg skrive for at hvem som helst der kommer ind på vores webside kan få lov at se sådan en fil.

Lige nu ejes filen "tror jeg nok" af den som uploader den (i dette tilfælde en anden computer) - men ved du hvad løsningen er på dette problem? filerne som er voers offentlige websider ligger i mappen www jeg har forsægt at åbne rettighederne i den mappe ved at skrive "chmod 777 www", men det hjælper ikke.....eller det er ikke nok...eller hvad?
Avatar billede lap Nybegynder
18. juni 2005 - 20:52 #3
chmod -R 755 www - så er de læsbare for alle incl. alle underfiler/mapper.
Avatar billede hansgeist Nybegynder
27. juni 2005 - 15:58 #4
Tak for din kommantar lap. Det virkede fint. Jeg svarer først nu da jeg har været en tur på havet. Du kan godt oprette det som et svar. Tak :-)
Avatar billede lap Nybegynder
27. juni 2005 - 15:59 #5
fixbabe har fortjent points - ingen til mig - ellers tak.
Avatar billede fixbabe Nybegynder
27. juni 2005 - 20:20 #6
mig? why? :)
Avatar billede hansgeist Nybegynder
28. juni 2005 - 09:21 #7
Naarrr lap. Nu må du vist selv komme til fadet. Det var din formular som løste forbandelsen.
Avatar billede lap Nybegynder
28. juni 2005 - 12:34 #8
ok, under hårdt pres lægger jeg et svar :-)