Avatar billede meko Nybegynder
17. juni 2005 - 20:15 Der er 4 kommentarer

problemer med maxtor sata hd

Jeg har problemer med at win xp install ikke kan finde min sata disk.
Har hentet diverse sata software der kan scanne enheden og at den skulle virke. Har også en tredieparts driver (prøvet 2 forskellige) men windows install siger at der ingen hd er.
Jeg har prøvet med 2 forskellige diske med samme resultat.
Jeg har tidligere installeret på samme måde med succces.
Bios er opsat til sata.
Kan det være en bundkort fejl?
Avatar billede des_84 Nybegynder
17. juni 2005 - 20:24 #1
Tjaa, det er muligvis din Sata port der er stået af.
Prøv at skifte stikket til en anden port, der er som regel to eller flere porte på et bundkort.
Avatar billede master-zalle Praktikant
17. juni 2005 - 20:43 #2
Lyder lidt mærkeligt... Som des 84 siger, prøv en anden port, eller prøv en anden SATA driver til bundkortet..

Evt test disken i en anden maskine, hvis den viker der er det højst sandsynligt en bundkort fejl.. Men brug diverse tests på den.
Avatar billede haverslev Novice
17. juni 2005 - 21:04 #3
Har du brugt sata driveren fra bundkort cd`en og installeret den under win.installationen (via F6)?
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm
Avatar billede haverslev Novice
30. juni 2005 - 21:20 #4
OK ?  (smider et svar, hvis ikke du kunne bruge mine link til noget, så afvis venligst svar)