Avatar billede bramming Nybegynder
14. juni 2005 - 15:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bærbat T30 med WIFI ller hvad?

Hej exp..

Jeg har været på besøg hos mormor, som for nylig fik en bærbar med fra sit arbejde efter hun gik på pension.

Jeg kunne i starten ikke finde ud af hvad for et grafik kort der sad i, men det fandt jeg så ud af... dog da jeg åbnede klappen bag i så jeg i en af slottene at der stod noget med WIFI...

Men jeg synes ikke at kunne finde noget under IBM's hjemeside om det!?

Nogen der kan se, om det overhovedet er et wifi kort der sidder...

kig billedet her:

http://casper.db-solution.dk/wifi.jpg

Så ville hører om i kunne se det ud af billedet? - Og evt hjælpe med at finde nogle driver eller noget hvis det endelig var!
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
14. juni 2005 - 15:26 #1
Du kan jo gå ind under enhedshåndtering og se om den indeholder et trådløst netkort. Der er jo ingen idag, der finder hardware i computere, ved fysisk at skille den ad :)
Avatar billede articfruit Nybegynder
14. juni 2005 - 15:30 #2
gør som case_sensitive foreslår, eller hent everest, det program fortæller dig alt om din computer... http://lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en
Avatar billede bramming Nybegynder
14. juni 2005 - 15:37 #3
Nu har jeg installeret programmet...

Når jeg klikker på netværk kommer to kort frem.

Den ene:
Windows Netværk.. hvor den fortæller alt om hastighed osv.

Klikker jeg på kort 2..

Kommer der to kort frem hvor det ene edder IBM PRO/100V Network Connection
Under er der et kort der hedder:

Aironet/Cisco Systens PCI Wireless LAN Adapter
Avatar billede bramming Nybegynder
14. juni 2005 - 16:34 #4
HEEELP!!!!
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
15. juni 2005 - 09:40 #5
Nu kender jeg ikke programmet articfruit henviser til, men hvis du kan bekræfte at kortet findes i computeren, ved at gøre følgende, så har du et wireless fungerende kort i computeren:

Kontrolpanel > System > Hardware > enhedshåndtering > netkort

Hvis der findes et wifi kort herinde, som ser fint ud (dvs. ingen ? ! X ), så har du et velfungerende wifi kort i maskinen :)

Hvis kortet til gengæld står under andre enheder eller ukendte enheder, så skal du installere de rigtige drivers til kortet.
Avatar billede bramming Nybegynder
15. juni 2005 - 10:56 #6
Ja, der er en ukendt enhed, som kalder sig netværkscontroller!?
Det mærkelige er bare at det program der viser det navn der Aironet/Cisco Systens PCI Wireless LAN Adapter, og det skriver de også noget om inde på IBM, hjemmeside - dog kan jeg ikke finde en driver eller program son kan finde kortet på pc'en -

Men se her er billederne af enhedshåndteringen:

http://casper.db-solution.dk/enhed.JPG
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
15. juni 2005 - 14:47 #7
Yup.. så har du et wifi kort i din com, men Windows kan ikke finde driveren.

Programmet du har inst. er ligeglad med drivere, men finder kortets navn/type ud fra hardware info, hvor windows identificerer ud fra om der er en driver i databasen.

Så du skal simpelthen bare have fat i de rigtige drivers til Windows. Og i dit tilfælde er det formentlig nogle bundkort drivere du skal have fat i.

Btw. Det er Cisco Systems, og ikke systens :)
Avatar billede bramming Nybegynder
15. juni 2005 - 18:57 #8
Case -aflæg svar!
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
20. juni 2005 - 09:43 #9
Svar.. har du fået det til at virke? :)
Avatar billede bramming Nybegynder
22. juni 2005 - 09:30 #10
Det funger bare max... jeg fandt omsider driveren....!!!
dEN VAR PÅ IBM'S HJEMMESIDE, men det er jo ikke qaltid det mest overskuelige!

Takker,,,
Avatar billede dmcn Praktikant
22. juni 2005 - 11:28 #11
Nogen gange kan det bedre betale sig at søge på netværksproducentens website: http://support.intel.com/support/network/adapter/pro100/pro100ve/index.htm :)
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
23. juni 2005 - 12:20 #12
Velbekommen, godt at høre det virker.