Avatar billede kronsj Nybegynder
14. juni 2005 - 02:20 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan indeksere/gruppere man et gruppebillede (foto)

Hej,
Jeg sidder og skal lave en webside, hvor der indgår grupper af personer. Der skal være plads til at man på et tidspunkt kan se de enkelte psersoners navne (evt ved et klik)
Grupperne er ikke altid fordelt i lige rækker.
Hvar I et forslag til en form for løsning. Der må gerne være tekstfelter nedenunder billedet, som dog helst skal updateres når der klikkes på personen. Tooltipteksts kan måske også bruges som en alternativ løsning. men problemet er at tillægge personerne en form for koordinat.
Avatar billede jokkejensen Novice
14. juni 2005 - 08:29 #1
du skal bruge et map...

http://www.htmlhelp.com/reference/html40/special/map.html

Mener det er rimeligt crossbrowser, men kan nemt tage fejl..
Avatar billede rudnicki Nybegynder
14. juni 2005 - 13:23 #2
lav det i flash, break billedet apart, og gør hver person til en knap. Det skulle være gjort i en jiffy.

Nicolai
Avatar billede larsfinnerup Nybegynder
22. juni 2005 - 22:33 #3
Du kan også lave en 'mouse-over' effekt (Javascript), sådan at personerne får fx. numre, når musen føres hen over billedet... Se et eksempel på http://www.piercing.dk/location.htm  hvor jeg har lagt bus-linier ind over et kort...
Avatar billede kronsj Nybegynder
23. juni 2005 - 13:00 #4
Tak for svarene venner. Specielt MAP-løsningen er lige hvad jeg skulle bruge.