Avatar billede paparazzi Nybegynder
13. juni 2005 - 12:54 Der er 16 kommentarer

kan ikke finde lydkort??

Jeg har lige haft xp geninstalleret på min PC. Men nu vil den ikke finde lydkortet? Har Sound Blaster Audiogy - og når jeg kører driverfilen og programmet siger den: "setup could not detect any Sound Blaster Audio card on your system"

Under enhedshåndtering kan jeg se lydkortet er der, og står som Creative Adiogy Audio processor. Men installationsprogrammet vil ikke finde kortet?

Dog kan jeg også se der er et uidentificeret PCI-kort.. Kan det betyde noget?
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 13:32 #1
Du kunne prøve at tvangsfodre det uidentificerede PCI kort med driveren til lydkortet.
Avatar billede paparazzi Nybegynder
13. juni 2005 - 13:38 #2
har prøvet, men får beskeden at "hardwaren kunne ikke installeres"
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
13. juni 2005 - 13:40 #3
Prøv at fjerne det uidentificerede kort, eventuelt begge
Avatar billede paparazzi Nybegynder
13. juni 2005 - 13:43 #4
ja hermed gjort, og hvad skal jeg så gøre
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
13. juni 2005 - 13:46 #5
Genstart computeren. Afhængigt af om du fjerne begge eller kun den ene, så skulle den gerne prøve at finde et lydkort ved næste opstart. Fjernede du begge, så prøver den forhåbentligt kun at finde ét, og fjernede du kun det uidentificerede kort, så må vi håber at det ikke er den XP vil installere, for måske konflikter de "2" kort med hinanden. Der er ikke udråbstegn i oversigten?
Avatar billede paparazzi Nybegynder
13. juni 2005 - 13:56 #6
der er udråbstegn i oversigten på det ene!
Avatar billede paparazzi Nybegynder
13. juni 2005 - 14:03 #7
har lige prøvet det du skrev.. Den fandt kortet og en driver, men kommer så med den først omtalte besked i installationen igen!
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
13. juni 2005 - 14:18 #8
Okay, lige for min egen skyld.

Hvor mange og hvilke fjernede du?
Hvilken fandt og prøvede at installere?
Hvilken er der udråbstegn ved?
Avatar billede paparazzi Nybegynder
13. juni 2005 - 14:21 #9
Fjernede både PCI og Multimedie lydkort. Den fandt først multimedie og audiogy driver, derefter PCI som den ikke kunne installere. Højttalerne siger høj pibetone - og da jeg bagefter prøvede at køre installationen kommer den med beskeden om at kortet ikke findes.
Udråbstegn ved PCI
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
13. juni 2005 - 14:29 #10
Okay, udråbstegnet skyldes sikkert at de konflikter, er der indbygget på bundkortet? Hvis der er, så skal det nok deaktiveres i BIOS. Men vi prøver lige noget andet først. Prøv bare at deaktivere PCI-kortet (jeg regner med at det er det uidentificerede kort), derefter se om du kan installere audiogy driveren, evetuelt med en genstart inden. Prøv eventuelt også at gøre det fra "device manageren", så du kun installere driveren, og ikke andet software.
Avatar billede paparazzi Nybegynder
13. juni 2005 - 15:42 #11
Har prøvet begge dele.. både disabled onboard i bios, samt fjernet PCI.. Stadig ingen held :-(
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
13. juni 2005 - 15:46 #12
Og du kan stadig ikke få lov til at installere driveren? Hmmm... Når du skriver fjernet PCI, så mener du disabled eller hvad. Hvis du fjernede det helt, ville det jo komme igen, derfor skulel du kun deaktiverer PCI.

Et langt skud, på at deaktivere multimedie lydkort.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 16:45 #13
Er Sound Blaster Audiogy et extern lyd, eller er det et indstikskort. ?

Er det et indstikskort, så prøv et andet PCI slot.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 16:52 #14
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juni 2005 - 11:51 #15
er du kommet videre ? ?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
22. juni 2005 - 11:27 #16
HALLLLLLLOOOOO