Avatar billede clarion Nybegynder
10. juni 2005 - 14:35 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Seriel port via Bluetooth

Hej. Jeg forsøger at oprette 2 eller flere serielporte via min bluetooth dongle. I følge producenterne skulle op til 7 serielle porte være muligt.

Men jeg kan ikke connecte mere end 1! Den næste står og forsøger at tage samme port.

Er der nogen af jer der har erfaringer med serielporte via Bluetooth og gerne mere end en af gangen.

På forhånd tak.
Avatar billede andreas_froland Nybegynder
14. juni 2005 - 13:32 #1
Det er absolut muligt!
Parallelle forbindelser ( 2 eller flere ) imellem 2 devices er normalt understøttet.
De 7 forbindelser som din producent referer til er et Bluetooth Piconet hvor een BT enhed kan kommunikerer med optil 7 andre enheder samtidigt.
Hvilke devices er det du prøver at forbinde ?

Andreas
Avatar billede clarion Nybegynder
18. juni 2005 - 07:19 #2
Hej Andreas.
Der er tale om stregkode scannere. Når den første tilsluttes tager den en af de ledige porte. Den næste forsøger at tage den samme.

I følge producenten af scannerne er det lige ud af landevejen, men vi er 2 der har forsøgt meget uden resultat.

Har du haft gang i flere serielle porte via bluetooth på én gang?
Avatar billede andreas_froland Nybegynder
23. juni 2005 - 09:50 #3
Jeg skal lige forstå din problemstilling!
En PC og to Scannere?, Er det Scannerne der skal etablerer forbindelsen til PC’en eller omvendt ?
Hvis det er Scanneren der etablerer forbindelsen til PC’en skal du have flere indgående porte defineret i Bluetooth (Configuration – Local Services)
Hvis det er PC’en der etablerer forbindelse til Scanneren skal du have flere udgående porte defineret i Bluetooth (Configuration – Client Applications).
Derefter skal du sørge for at de forskellige COM porte er tilknyttet de rigtige devices.
Dette gøres ved at lave en paring imellem enhederne, finde COM porten, og oprette en genvej. Når de to genveje er oprettet skal du ændre indstillingerne for hver genvej således at de peger på hver sin COM port (det gør de normal ikke per. Default)

Venlig hilsen
Andreas Frøland
BluePosition
Avatar billede clarion Nybegynder
23. juni 2005 - 16:06 #4
Hej Andreas.

Jeg håber jeg kan få min kollega til at teste det i morgen, fredag. Så hører du nærmere.

Mvh
Clarion
Avatar billede malle_mj Nybegynder
30. juli 2005 - 18:11 #5
Avatar billede malle_mj Nybegynder
30. juli 2005 - 18:12 #6