Avatar billede oggy Nybegynder
10. juni 2005 - 10:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Linux vil ikke installeres

Hej eksperter

Jeg har et problem med at få linux installeret på en lidt ældre maskine:
AMD K6-233mhz
98MB Ram

Når jeg prøver at installere linux skriver den

Code: Bad EIP value.
<0>Kernel panic: Attempted to kill init!

Jeg har prøvet forskellige distro; debian, mandrake, redhat, fedora, turbo linux, suse, sol...
Jeg har også kørt en memtest uden fejl på rammene.
Nogle idéer?
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
10. juni 2005 - 10:39 #1
Det kan være rigtigt mange ting, du bliver nødt til at kigge i log filer, for at se hvor det går galt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juni 2005 - 10:45 #2
Har du prøvet med en Live CD, så som knoppix?
Avatar billede oggy Nybegynder
10. juni 2005 - 10:45 #3
Jeg har lige prøvet debian igen. Den skriver

Base system installation error:
The debootstrap program exited with an error (return value 1).
Check /var/log/messages or see virtual console 3 for the details
Avatar billede oggy Nybegynder
10. juni 2005 - 10:45 #4
James t dk>
Knoppix virker fint.
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
10. juni 2005 - 10:57 #5
Er det en fejl i bootstrap processen?

Som den siger, så check loggen for at se hvad præcis der fejler, der står jo hvad der er galt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juni 2005 - 11:13 #6
Du har nok en driver der driller dig.

Med mindre du vil have et af de andre systemer, så kan knoppix faktisk installeres på harddisken!
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2005 - 16:34 #7
Prøv at starte KNOPPIX -> åbn konsol -> skriv -> su root -> klik enter -> skriv  -> fdisk /dev/hda -> klik enter. Nu er jeg alvorlig bange for at den skriver "unable to open /dev/hda
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2005 - 22:25 #8
Noget nyt ????
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 18:18 #9
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. august 2006 - 19:50 #10
Prøv med Ubuntu, det er en Debian klon og en live CD, der når den er bootet på CD kan installeres til harddisken.