Avatar billede uffesteenberg Novice
08. juni 2005 - 17:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til TMPGEnc Xpress

Har lige downloadet prøve-versionen af TMPGEnc Xpress 3.0 for at konvertere AVI til DVD og senere brænde med TMPGenc DVD Author.. (prøvede med Nero men DVD'en hakkede og frøs for meget i min almindelige DVD-afspiller... så prøver med TMPGEnc)..

Det ser ud til at virke godt, men det tager jo laaang tid.. mulighederne for at "save project" er ikke tilgængelige i min prøve-version, så jeg ville lige høre hvad det præcist er inden jeg evt. køber det fulde program... Er det bare den valgte fil og indstillinger der gemmes - eller gemmes projektet således, at man f.eks. kan konvertere 20%, gemme og så fortsætte med de sidste firs %? Eller er der en anden mulighed for dette?

Jeg har nemlig sjældent mulighed for at lade min pc køre 20 timer i træk :-(
Avatar billede julemand4 Nybegynder
09. juni 2005 - 10:09 #1
Jeg ved ikke om dette kan hjælpe men her er en guide

http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=441
Avatar billede uffesteenberg Novice
09. juni 2005 - 12:53 #2
Kender godt den guide, men den hjælper ikke her... ved der er nogle TMPGEnc-brugere derude, så hvis I ved noget så bare skriv :-)

Gentager lige: Kan man gemme projektet i TEMPGEnc 3.0 Express, således at man f.eks. konverterer 20 %, gemmer, og så fortsætter med de sidste 80% på et senere tidspunkt???
Avatar billede uffesteenberg Novice
10. juni 2005 - 16:28 #3
Nå men jeg har leget lidt med det og under "Cut-edit" kan man klippe ting fra så man f.eks. kun konverterer den første halve time. Senere kan man konvertere resten og bagefter samle det hele i TMPGEnc DVD Author ;-)

NB: Prøv først med HELE videon for at se hvilke indstillinger programmet vælger (bit-rates osv) og brug samme indstillinger, når du konvertere enkelte bidder... ellers ændrer programmet selv indstillingerne, fordi den tror et den del du arbejder med skal fylde en hel dvd..

Brug frame-skyderen til at vælge at smart sted at dele videoen (det færdige resultat kan give et lille hop, når du brænder og ser på din dvd-afspiller)... vælg et sted, hvor der alligevel er scene-skift - f.eks. hvis der er en helt sort baggrund mellem to scener...
Avatar billede uffesteenberg Novice
23. juni 2005 - 15:49 #4
Lukker igen ;-)