Avatar billede ton_73dk Nybegynder
06. juni 2005 - 00:38 Der er 7 kommentarer

Windows update problem med XP home edition?

Jeg oplever, at jeg pludselig ikke længere kan hente opdateringer
til mit windows XP. Når jeg prøver, at opdatere med IE. får jeg
fejlkode [Fejlnummer: 0x8DDD0018], og beskeden "Windows Update kan ikke fortsætte, fordi et nødvendigt tjenesteprogram er deaktiveret. Windows Update kræver følgende tjenester".

Under tjenester i Windows kan jeg heller ikke starte tjenesten(fejlkode: 2147014851): Tjenesten Background Intelligent Transfer, der skulle være ansvarlig for at kunne hente opdateringer?

Hvad kan der være galt?
Vh. ton
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juni 2005 - 01:57 #1
Fandt følgende her:
http://www.tech-archive.net/Archive/Windows/microsoft.public.windowsupdate/2004-08/5223.html

Ved ikke om det hjælper dig?

Open Internet Explorer_
_Select Tools->
_Internet Options->
_Select the "Conetent" tab_
_Select the "Certificates" button_
_Scroll to the "Trusted Publishers" tab_
_Make sure Microsoft is in the list.
_I had to import the certificate from another machine I am running.

Once I put the cert back, as long as the services listed in the MS error
were not disabled, it worked just fine after that...

Easy enough, no reboot required.
Avatar billede hcma Novice
06. juni 2005 - 10:39 #2
Kan ikke downloade nogle up-dates og/eller får en fejlmelding:
Gå til Start/Kør/ og tast flg.:  regsvr32 wintrust dll
Hvis det ikke hjælper:  Gå til Start/Kør/ og tast: CMD    Ved kommandoprompten skriv så den følgende kommando og tryk Enter efter hver linie:
net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

Eller kør det script og prøv så at installere igen:
Correct the Cryptographic Service Error Message
Avatar billede hcma Novice
06. juni 2005 - 10:40 #3
Avatar billede ton_73dk Nybegynder
06. juni 2005 - 19:30 #4
Ingen af delene virker!
Jeg tror problemet er, at jeg ikke kan starte:Tjenesten Background Intelligent Transfer?
Kan jeg ikke downloade opdateringer manuelt?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. juni 2005 - 12:04 #5
Er du administrator?

Følgende citat er fra denne side :
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/da/maintain/sp2maint.mspx

Citat: "Med disse indstillinger kan administratorer få fuldstændig kontrol over, hvornår og hvordan opdateringer hentes og installeres."
Avatar billede ton_73dk Nybegynder
10. juni 2005 - 22:11 #6
Dette virker heller ikke. Ved ikke helt om en hacker har fucked mit Windows on!
Avatar billede nuab Nybegynder
16. marts 2006 - 19:19 #7
Jeg sider Med samme problem lige ny. Fandt du en løsning?