Avatar billede vante Nybegynder
03. juni 2005 - 13:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

linksys router vil ikke kommunikere med ASUS bærbar

Jeg er ved at instalere et trådløst netværk og har i den forbindelse købt en linksys WRT54G og en Linksys usb modtager.

De fungere fint efter jeg har sat dem op og de køre udemærket også med WEP 128 bit kryptering. Men da jeg så forsøgte at få en ASUS bærbar på via det trådløse netværk, så kommer den op med at jeg kun har delvis adgang og kan derfor ikke komme på nettet. Bæbare har WINXP Home sp 2. hvis jeg slår krypteringen fra virker den, men lige så snart jeg slår det til igen, fortæller den mig at jeg kun har delvis adgang til nettet.

Hvad gør jeg?

PFT Vante
Avatar billede symtech Nybegynder
03. juni 2005 - 13:36 #1
det lyder som om at WEP nøglen ikke er indtastet rigtigt.
er den lavet i HEX? (26) eller bruger du et kodeorrd?
Avatar billede vante Nybegynder
03. juni 2005 - 13:37 #2
Jeg bruger et kodeord, som så bliver lavet om til HEX.
Avatar billede symtech Nybegynder
03. juni 2005 - 13:38 #3
Er HEX ens? jeg har set mange fabrikanter som ikke konvertere på samme måde.
Avatar billede vante Nybegynder
03. juni 2005 - 13:41 #4
Nu har jeg også prøvet med endnu en bærbar, den kunne godt, forskellen på de to var at den ene brugte windows til at håndtere netværket, det fungerede ikke,den anden brugte en netgear klint til at håndtere netværket, og det fungerede.
Avatar billede vante Nybegynder
03. juni 2005 - 13:41 #5
hmm jeg tjekker lige det med HEX
Avatar billede symtech Nybegynder
03. juni 2005 - 13:44 #6
Jeg sælger Symbol, og her passer det ikke med andre i HEX oversettelse.
Avatar billede vante Nybegynder
03. juni 2005 - 14:02 #7
Hvad kan man gøre for at hælpe, hvis det er det der er problemet??
Avatar billede symtech Nybegynder
03. juni 2005 - 14:18 #8
Indtaste en HEX kode i både AP og klient, test fx. med 26 1 (11111111111111111111111111)
Hvis dette virker, kan du jo finde en mere sikker kode.
Avatar billede kenp Novice
03. juni 2005 - 18:51 #9
ellers vælge en kode som du taster selv som er på 13 tegn.
Avatar billede symtech Nybegynder
03. juni 2005 - 22:36 #10
Ja, men hvis de to fabrikater ikke omsæter til HEX på samme måde, så virker dette ikke.
Avatar billede vante Nybegynder
17. april 2006 - 23:30 #11
Jeg lukker lige det her spm.