Avatar billede lasse37 Nybegynder
03. juni 2005 - 08:37 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Differential transfer?

Hej,

"restricting the transfer of similar data to a differential transfer"

Er der en som kan forklare mig ovenstående sætning på dansk? :-)
Avatar billede screem_brille Novice
03. juni 2005 - 08:39 #1
i hvilken forbindelse ? (gerne noget mere af teksten, så giver det en anelse mere mening)
Avatar billede screem_brille Novice
03. juni 2005 - 08:41 #2
men ovenstående betyder : begrænse overførelsen af ens data til en differential overførsel.
Avatar billede lasse37 Nybegynder
03. juni 2005 - 08:43 #3
Okay, det er i forbindelse med Nomachine caching mekanisme, de  nævner dette.. noget med at sende de samme data over nettet.
Avatar billede lasse37 Nybegynder
03. juni 2005 - 08:45 #4
Ja, men hvad menes der mmed differential overførsel?
Avatar billede screem_brille Novice
03. juni 2005 - 08:54 #5
når noget overføres differentialt betyder det at det overføres balanceret, dette gør at indstrålet støj vil blive neutraliseret ved modtagelsen (pga den måde en differential forstærker er opbygget på) dette forbedre signal / støjforholdet meget og er derfor ønskeligt ved høje overførselshastigheder, eller ved meget lave signal niveauer.
Avatar billede lasse37 Nybegynder
03. juni 2005 - 08:59 #6
Overføres balanceret? Den må du gerne uddybe lidt..:-)
Avatar billede screem_brille Novice
03. juni 2005 - 09:05 #7
sidder lige og tænker over det, det er nok egenligt ikke det der menes her, men uden at læse hele teksten er det ikke nemt at vide præcis hvad de mener..

Men når noget bliver overført balanceret, betyder det at signalet sendes både i fase og modfase (dvs når det ene signal bevæger sig mod + bevæger det andet sig imod -, modtager (indgangsforstærkeren) forstærker kun det der er forskelligt, (dvs at selve signalet som jo er i modfase vil blive forstærket, da indstølet støj, vil være i fase på begge ledere, og bliver IKKE forstærket, da det jo sam sagt kun er forskellen som forstærkes)
Avatar billede lasse37 Nybegynder
03. juni 2005 - 09:15 #8
Ok her er så hele teksten

NX Caching
    NoMachine have also developed a very intelligent caching mechanism for X11 traffic. It produces a quite big "hit rate", sparing the transfer of the same data repeatedly, and restricting the transfer of similar data to a "differential transfer" only. This is the second secret for NoMachine's NX speedup.
Avatar billede screem_brille Novice
03. juni 2005 - 09:29 #9
sådan som jeg læser det bruger de her ordet i forbindelse med at de har nedsat trafikken  ved den type traffik, pga en eller anden smart ting de har lavet (som ikek er forklaret nærmere)
Avatar billede ksoren Nybegynder
03. juni 2005 - 10:52 #10
det går jo nok på, at kun nye ændringer i data bliver overført, således at de samme data ikke bliver overført to gange
Avatar billede screem_brille Novice
03. juni 2005 - 12:01 #11
husk at luk spørgsmålet, hvis du har fået svar nok ;)
Avatar billede lasse37 Nybegynder
04. juni 2005 - 01:42 #12
Ja, okay du får 15 point for din hjælp.. tak