Avatar billede lamaduck Nybegynder
02. juni 2005 - 18:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

installer sata harddisk

Jeg har for 5 min siden lige fået denne ind af døren http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92892 jeg har i forevejen en 200gb som er delt op i 3 paratitioner men den nye kan computeren se når jeg starter op (kan også se den i "enhedshåndtering") men ikke se drevet i "denne computer" hvad skal jeg gøre?
Avatar billede screem_brille Novice
02. juni 2005 - 18:28 #1
i kontrol panelet, under administration, computer management, disk håndtering, opret en partion og formater disken (og evt tildel et drev bogstav)
Avatar billede lamaduck Nybegynder
02. juni 2005 - 18:34 #2
hvorfor er den 232gb i winxp når det er en 250gb (kunne godt bruge de sidste 18gb)
Avatar billede screem_brille Novice
02. juni 2005 - 18:36 #3
fordi disk producenten opgiver 1 Gb = 1000 MB men det faktisk er 1024MB derved "mistes" der noget kapacitet, samt at selve disken også bruger noget plads til FIL tabel og lignende.
Avatar billede lamaduck Nybegynder
02. juni 2005 - 18:37 #4
tak for hjælpen :)
Avatar billede screem_brille Novice
02. juni 2005 - 18:43 #5
var så lidt ;)
Avatar billede julemand4 Nybegynder
03. juni 2005 - 18:45 #6
Fremover... Nye diske skal altid formateres først :)

Ved ikke om den passer helt screem brille, men ja. Du for 97% af gangene aldrig det fulde antal GB du har købt. Desværre