Avatar billede taamas Nybegynder
01. juni 2005 - 17:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Langsom PC til hurtig ?

Hej jeg vidste ikke lige hvilken kategori jeg ellers skulle stille det spørgsmål i. Men jeg har en computer der da jeg fik den var hurtig nok til mig, men nu hvor der ligger alt mulig lort på den og den er så brugt er den blevet langsom. Jeg kunne godt tænke mig den blev hurtig igen ;)

Så hvordan får jeg min maksine til at blive lidt hurtigere igen uden at slette alt, for har nemlig slettet det jeg kunne undvære :D Gider helelr ikke ofre penge på at få den hurtigere ??

Vh
Taamas
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. juni 2005 - 17:46 #1
Rydder op, tjekke for spyware og virus. Start med en diskoprydning og derefter en diskfragmentering, derefter tjekker du for spyware og virus.
Avatar billede julemand4 Nybegynder
01. juni 2005 - 17:49 #2
Diskeeper ( http://www.executive.com/coverpage.asp ) kan anbefales som et defragmenterings program. Det hjælper meget.

Så vil jeg anbefale nogle "registry cleaners" til at ryde op i din registreringsdatabase. Og andre programmer til at oprydde unødvendige filer på din harddisk.

Du kan finde en masse gode programmer på www.snapfiles.com !

Kan anbefale programmer som:
Cacheman
RegSupreme
RegCleaner
CCleaner
Bootvis

Ikke sikkert disse programmer kan hentes på snapfiles. (google)
Avatar billede serverservice Praktikant
01. juni 2005 - 18:28 #3
her er nogle værktøjer du kan bruge
http://www.tucows.com/preview/236049.html     Ad-aware

Brug denne engansgscanner i fejlsikret , indstil den til at scanne alt på disken
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe        Kaspersky

Her er en god artikel om optimering af windows - hvis det er muligt så slå indexing fra og systemgendannelse hvis du ikke bruger det. Se også på skærmopløsning i spil måske kan du nøjes med 16 bit farver? http://www.eksperten.dk/artikler/165
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. juni 2005 - 15:18 #4
Lidt feedback måske??
Avatar billede taamas Nybegynder
05. juni 2005 - 18:20 #5
Yihhaa det er fee :D jeg afprøver lige nogle af tingene ;) så takker!
Avatar billede taamas Nybegynder
31. juli 2005 - 14:31 #6
takker