Avatar billede wandaxp Praktikant
01. juni 2005 - 08:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk?

Et netværk opsat på denne måde :
En router, sender til en trådløs accesspoint, som sender vidre til næste accesspoint og går direkte ind i en ny router, her sendes det så ud til pcerne, pcerne kan godt gå på internettet men meget langsomt?

Jeg har så lavet en test af hastigheden med programmet TPTEST 3.0
Den laver en send/hent test på TCP og UDP, og med det samme den kommer til sidste test (UDP-modtag) så fejler programmet, men ved de 3 andre, gennemføres det og man få hastigheden, men hvor kan fejlen være når den fejler i den sidste test hvad kan evt. afhjælpe problemet?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. juni 2005 - 08:38 #1
Over hvor stor afstand sender du trådløst?
Avatar billede wandaxp Praktikant
01. juni 2005 - 11:58 #2
Det er kun ca. 30-40 meter, og mellem de 2 accespoiunt er der ca. 50% signal styrke konstant
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. juni 2005 - 16:26 #3
Hvis du flytter accespoints tættere sammen, bliver forbindelsen så bedre. 50% signal styrke siger ingen ting. Og med mindre at der kun er luft mellem access points (ingen vægge, træer, vinduer) så er 30-40 meter faktisk ret så langt.

Hastigheden vil falde og antallet af fejl (BER) vil stige, med afstanden og forhindringerne der er mellem de to accesspoints. En God regel er "Line of sight" kan du uforstyrret se fra det ene accesspoint til det andet?
Avatar billede wandaxp Praktikant
02. juni 2005 - 08:06 #4
Problemet er så at det har kørt ok, men er blevet meget slemt nu...?
og hvorfor bloker det kun recieve UDP?
Avatar billede symtech Nybegynder
03. juni 2005 - 13:49 #5
Hvad er det for Routere og APer du bruger?
Avatar billede wandaxp Praktikant
06. juni 2005 - 10:40 #6
Det var en APÅ der skulle resettes og routeren ligeledes, så kørte det.