Avatar billede dkhansen Nybegynder
31. maj 2005 - 22:06 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

program til hjemmevideo

hej jeg har købt et video kamera som optager på 8 cm dvd rw skiver.
jeg kunne tænke mig at vide hvilken program jeg skal bruge for at kunne lave et flot resultat af mine optagelser.
skal kunne følgende-
lægge baggrundsmusik ind-
kunne lave menue/afsnit-
skal kunne lave effekter som bla at billedet rotere rundt om sig sel imens det glider fra venster eller højre og falder på plads-
ligende effekter af enhver slags-
gerne let at arbejdte med, da jeg er totalt nybegynder i det her-
meget gerne på dansk hvis det er muligt-
gerne gratis eller billigt, skal helst kunne købes i dk da jeg ikke har visakort-
håber en eller flere kan hjælpe mig lidt med alt det her-ss-
Avatar billede jenst Nybegynder
01. juni 2005 - 08:34 #1
Pinnacle studio 9 er på tilbud hos Merlin (399,- tror jeg det er). Det er helt sikkert let at bruge for en begynder.
Avatar billede dkhansen Nybegynder
01. juni 2005 - 21:09 #2
jeg kender ikke Pinnacle studio 9 .
kan den de ting som jeg vil ha eller ??
Avatar billede jenst Nybegynder
03. juni 2005 - 10:46 #3
Exactly det du gerne vil. Og let at gå til. Jeg kender flere der bruger det til at redigere hjemmevideoer med. Prøv at se om de har en demo version før du køber den http://www.pinnaclesys.com
Der er også andre, f.eks.
Ulead http://www.ulead.com/vs/runme.htm .
Eller f.eks. Adobe premiere elements
http://www.adobe.com/products/premiereel/main.html

Jeg kender ikke prisen på dem.
Jeg så bare at der var tilbud på Pinnacle studio, så derfor nævnte jeg den.
Avatar billede henninga Novice
09. juni 2005 - 00:39 #4
Inden du bestemmer dig til et program skal du lige være sikker på at du kan få dine optagelser fra DVD skiven ind i computeren i et format du kan bruge til noget.
Som regel følger der et eller andet program med kamera til overførsel af video, men de gemmer i et eller andet speciel format som andre programmer ikke kan læse.
Så læs manualen til dit kamera grundigt igennem.
Avatar billede dkhansen Nybegynder
22. juni 2005 - 20:00 #5
takker for hjælpen, i deler point,
Avatar billede dkhansen Nybegynder
22. juni 2005 - 20:01 #6
hvis jeg kunne finde ud af det, skriv lige hvordan jeg gør -ss-