Avatar billede rs2000 Nybegynder
29. maj 2005 - 15:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Converter 12v -14vDC

Er der nogen der kender til om man kan få en lille fiks dc converter der laver 12v om til 13,5-14v ca.
Det er en jeg mangler til min mp3 afspiller i bilen.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
29. maj 2005 - 16:36 #1
Der er normalt ca 13V på en bil. Så det er næppe nødvendigt.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
29. maj 2005 - 17:57 #2
Jo det er nemlig nødvendigt :-) Den er med harddisk og den er ikke glad for at starte op før jeg starter bilen.(og spændingen kommer over 13v)
Der er kun ca 12,7v når bilen har stået stille en periode.(og batteriet er helt nyt 74amp)
Og det er ikke fordi jeg har spændingstab pga. for tynde ledninger.
Der er trukket et 50kvadrat kabel til strøm til forstærkerne og der tager jeg strømmen fra til anlægget også med et relæ osv.
Så ville jeg gerne have så jeg kunne spille uden at skulle starte den.
Så et eller andet der kunne lave mit strøm om så jeg kommer over 13v ville jo være nemt.
Den skal ikke kunne levere mere end 1-2amp
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
29. maj 2005 - 23:02 #3
Hvis du selv kan bygge, er her et forslag:
http://dion.swamp.dk/carpower.html
Avatar billede rs2000 Nybegynder
11. juni 2005 - 08:21 #4
fandt selv en :-)

http://www.elektronik-lavpris.dk/

vare nummer BN203116