Avatar billede schipa Nybegynder
28. maj 2005 - 15:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Nortonadvarsel: Trojan.ByteVerify

Hej

jeg var på nettet i dag, da Norton Antivirus lige pludselig gav mig en advarsel om, at en JAR fil indeholdt Trojan.ByteVerify, samt at filen kunne ikke repareres.

Jeg navigerede mig frem til pågældende javamappe og kunne uden problemer slette pågældende JAR. Jeg tjekkede maskinen med Spybot, den fandt intet.

Dobbeltjekkede med Ad-aware, og så kom Norton lige pludselig igen med en besked om, at en installer.class fil i min documents...TEMP mappen indeholdt Trojan.ByteVerify.

Igen kunne jeg navigere mig frem til pågældende mappe og slette filen.

Så spørgsmålet er vel: er det det? hvordan sikrer jeg mig at møget er væk?
Tak på forhånd!
Avatar billede arlet Juniormester
28. maj 2005 - 16:16 #1
Hent Ewido og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/ewidohjt.htm
Avatar billede nva Praktikant
30. maj 2005 - 09:51 #2
Løsningen var for mig at gå ind under 'kontrolpanel' - vælg 'klassisk indstilling' - 'Java plugin' - 'Cache' - 'Clear'
Det fik trojaneren væk på min maskine. Sagt kort - tøm java cachen.
Avatar billede schipa Nybegynder
05. juni 2005 - 19:51 #3
tak, jeg tror, det virkede med rensning af cache!