Avatar billede yalcinkaya Nybegynder
26. maj 2005 - 16:35 Der er 7 kommentarer

hjælp til pivottable

Hej her er et problem som jeg lige prøver at skitserer.

          kolonne kolonner kolonner kolonner
Række            1. juni  2. juni  etc..
Række    ost    50      80
Række    æbler  60      90
Række    pærer  45      50

som skitseret ovenfor har jeg lavet denne oversigt og ja den er ikke så velegnet til pivotable, men mit problem er at jeg gerne i et pivotable vil kunne trække tallene for ost ud pr. måned da arket går hele året ud. lige nu får jeg stort jeg det behandlet pr. dato når jeg sætter det op i pivottable.

kan nogen hjælpe mig til hvordan jeg får det sorteret i måneder frem for pr. dato uden at jeg skal sidde og klikke hver tjek boks af for hver dato.
Avatar billede b_hansen Novice
26. maj 2005 - 16:48 #1
Umiddelbart vil jeg sige, at det nemmeste vil være at tilføje en kolonne, hvor du angiver måneden. Det kan du gøre ud fra datofeltet. Så kan du medtage dette felt i din pivottabel.
Avatar billede b_hansen Novice
26. maj 2005 - 16:49 #2
Det ville iøvrigt klæde dig, hvis du lukker dine gamle spørgsmål...........
Avatar billede yalcinkaya Nybegynder
26. maj 2005 - 17:59 #3
Nej det går ikke, for så begynder den bare at kalde juni, for juni1 og juni2 for hver gang jeg noterer at det er juni måned det drejer sig om.

jeg går ud fra at det du mener at jeg skulle gøre sådan..

Dato | mdr.  |  Dato | mdr.
1.  | juni  |  2    | juni

jeg skal nok lukke mine spørgsmål.
Avatar billede b_hansen Novice
27. maj 2005 - 08:20 #4
Hvorfor er det lige, du vil lave en pivottabel, når du taster dataene ind på denne måde? Så vidt jeg kan se, opnår du intet ved det.

I stedet for bliver du nødt til at oprette nogle sumtabeller. det kan gøres på flere måder. Den nemmeste er vel at lave en sammentælling pr. måned, hvor du summerer på produkttypen.

Lidt i stil med:
          Januar  Februar
ost
æbler
pærer
Avatar billede b_hansen Novice
06. juni 2005 - 08:41 #5
er du kommet videre???
Avatar billede b_hansen Novice
20. juni 2005 - 12:33 #6
hallooooo......
Avatar billede b_hansen Novice
24. marts 2006 - 09:19 #7
Ikke meget respons herinde!