Avatar billede chops Nybegynder
25. maj 2005 - 19:42 Der er 3 kommentarer

StrikeThrough farve

Hej

Når jeg har defineret en strikethrough: kan man så definere farven kun på gennemstregningen, så linket(fonten) beholder den oprindelige farve.

Feks - fører musen over et gråt text link hvor der kommer en blå strikethrough?

Har hørt det ikke kan lade sig gøre, men kan det passe ;)
På forhånd tak ...
Avatar billede webgon Nybegynder
25. maj 2005 - 19:44 #1
Tror ikke det kan lade sig gøre med mindre du vil lave det rent grafisk :(
Avatar billede busschou Praktikant
25. maj 2005 - 19:56 #2
tror jeg heller ikke du kan.
strikethroughs er jo også depricated. Såvel <s> som <strike> er depricated
Anbefalingen er at bruge <del> som indikerer noget der er "deleted" , hvor man kan definerer hvornår det er deleted osv.
Jeg tror også eneste vej er at lave sin egen grafik hvis det er strengt nødvendig?
Kan vel laves i javascript og med en streg som billede
Avatar billede roenving Novice
26. maj 2005 - 11:58 #3
-- men nu er det jo css, og så kan man:

a{text-decoration:line-through;}

-- men ellers har i ret i, at det skal lave med grafik, for stregernes farve (uanset omden er over, under eller igennem !-) kan ikke reguleres selvstændigt !o]