Avatar billede carmaron Nybegynder
25. maj 2005 - 13:40 Der er 3 kommentarer

Citrix Metaframe 1.8

Nogen der kan hjælpe mig meget hurtigt, jeg mangler en hurtig forklaring af, hvad det er "præcis" en metaframe er....

fordi det skal gå så hurtigt er jeg villig til at give op til 200 point, ud fra hvor fyldigt svaret er....

På forhånd tak
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. maj 2005 - 14:25 #1
En Terminal server er en server der kan håndtere mange samtidige brugere, hvor hver enkelt bruger har et skrivebord og kan køre programmer, som om det var ens egen computer man brugte. Klienterne forbinder til serveren med en klient, og får kun skræmbilledet vist på deres maskiner. Alle programmer afvikles på serveren og derfor bruges der kun båndbredde til at vise skærmbilledet og ikke til at afvikle programmer.

Citrix Metaframe er et tillægsprodukt til Terminal serveren, hvor der tilføjes mere funktionalitet. Tillige bruger den sin egen protokol der gør at behovet for bånbredde er endnu mindre. Overbygningen gør bl.a. at lokale printere og drev automatisk tilsluttes og kan bruges i den session man har på serveren, således at når du printer fra applikationen kan den printe direkte på din printer på din lokale pc, på trods af at den kan befinde sig på den anden side af jorden.

Klienter kan forbinde til serveren fra mange forskellige styresystemer, som f.eks dos, windows (alle versioner) og sågar linux, og dermed kan selv en linux bruger få adgang til en fuldt virkende windows uden at installere andet en en lille klient.

Det kan meget mere end de få ting jeg har nævnt her, og det skal med at en Citrix løsning er meget dyr.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. maj 2005 - 14:25 #2
Og det skulle have været et svar *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. juni 2005 - 20:11 #3
Fik du svar nok ?