Avatar billede paeren Nybegynder
25. maj 2005 - 12:56 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Flere brugere - ASAP

Kan ikke åbnes af flere samtidige bruger over LAN pga. ldb-lås.
Når en bruger åbner databasen, låses den for andre, hvor det før officexp - office2003 var muligt at være flere inde i samme db.
Avatar billede sidewinder Nybegynder
25. maj 2005 - 12:59 #1
Er basen delt op i en frontend med brugerinterfacet og en backend med tabellerne - hvis ikke, så er det en ret god ide.
Avatar billede paeren Nybegynder
25. maj 2005 - 13:06 #2
Nej den har en "frontend", men bruger primært tabellerne.
Når en åber den (genvej fra skrivebord til netværksdrev), kan de andre ikke anvende deres genvej. Der sker intet/ Ingen fejlmeddelses.
Avatar billede hnteknik Novice
25. maj 2005 - 13:07 #3
Prøv at se om den default er sat til at åbne flerebruger eller kun single. Kan være sket under konverteringen.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2005 - 13:08 #4
Er databasens standardåbningstilstand sat med delt adgang.
funktioner/indstillinger/avanceret
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2005 - 13:09 #5
Hov, 40 sek. for sent!~)
Avatar billede hnteknik Novice
25. maj 2005 - 13:10 #6
Prøv at kigge først under funktioner-->Indstillinger-->advanced
Standardåbningstilstand
Avatar billede paeren Nybegynder
25. maj 2005 - 13:11 #7
Databasen er gammel konvertering (Standard filformat= Access) 2000 under funktioner==>indstillinger
Standardåbningstilstand = med delt adgang
Avatar billede hnteknik Novice
25. maj 2005 - 13:14 #8
Hm normalt vil den også brokke sig. Der er ikke noget hængtet på det link på skrivebordet i.e åbne med udelt adgang etc.?
Avatar billede hnteknik Novice
25. maj 2005 - 13:16 #9
Prøv lige at sikre dig, at den ikke er korrupt i.e. komprimer og reparer og sikr dig, at ldb filen bliver slettet automatisk når der ingen er på.
Avatar billede paeren Nybegynder
25. maj 2005 - 13:23 #10
Låsen forsvinder
Genvejen er ganske normail
det forekommer på winserver 2k samt 2003
har flere databaserforskellige som bruges bl.a. til webbutik, samt intranet.
hvis det er office==> access 2003 problem...aner jeg ikke ... har prøvet flere indstillinger
Avatar billede hnteknik Novice
25. maj 2005 - 14:41 #11
Hm webbutik - altså

Har engang været ude for at en access database låste via asp fordi den blev flyttet rundt på serveren, blot fordi jeg havde været inde og lege admin med udelt rettigheder. Jeg tror faktisk jeg versionerede den ned og op igen (->97 -> 2000)for at få den til at åbne. Har du søgt på m$ knowledgebasen om særegne låsefænomener.
Avatar billede hnteknik Novice
25. maj 2005 - 14:46 #12
Prøv også denne reference

Strange Locking/Corruption in multiuser fe/be db
http://www.dbforums.com/archive/index.php/t-1070069.html
Avatar billede paeren Nybegynder
25. maj 2005 - 16:06 #13
Hej hnteknik
indlæg svar tak.
Avatar billede paeren Nybegynder
25. maj 2005 - 16:10 #14
Jeg har tidlige erfaret at man ikke kan åbne en tiff med paint shop pro over LAN, men jeg kunne godt åbne filen fra psp. (Files ==> open)
Det samme med access ikke kan åbne database når man trykker på databasen, men ovendt kan det godt. Derfor prøvede jeg med denne genvej som åbner access med stien som parameter.
"C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\MSACCESS.EXE" \\xxx.xxx.xxx.xxx\delt-mappe\database.mdb
Avatar billede hnteknik Novice
25. maj 2005 - 18:40 #15
Håber di kom videre - tak
Avatar billede hnteknik Novice
25. maj 2005 - 18:42 #16
Hm - der kunne også være noget med disk alias disk swopping og problemer gennem citrix. di->du
Avatar billede hnteknik Novice
26. maj 2005 - 14:09 #17
Takker  - trods lille indsats fra min side ;-) god weekend