Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
22. maj 2005 - 21:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

html newsmail - link vises ikke

WTF? Mine links vises blot som tekst - håber en af jer kan fortælle mig hvor det går galt?...

Sådan ser koden ud på den email jeg modtager
----------- CODE BEGIN --------------------->
Subject: qqq
To: XXX@mo1.b-one.net
From: "mailer" <XXX@XXX.dk>
Reply-To: XXXXXXXXXX
MIME-Version: 1.0
Content-Type: Multipart/Alternative; boundary="part boundary"
Message-Id: <XX.XX@mo1.b-one.net>
Date: Sun, 22 May 2005 21:25:47 +0200 (CEST)
X-Virus-Scanned: by amavisd-new at XXX.dk
X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.0.3 (2005-04-27) on XX.XX.dk
X-Spam-Level: *
X-Spam-Status: No, score=1.6 required=6.0 tests=AWL,HTML_90_100,HTML_MESSAGE,
    HTML_TITLE_UNTITLED,MIME_HTML_MOSTLY autolearn=no version=3.0.3

--part boundary
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1

LINKTESTFFS

--part boundary
Content-Type: text/html; charset='iso-8859-1'

<!DOCTYPE HTML PUBLIC '-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN'
        'http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd'><html>
        <head>
        <title>Untitled Document</title>
        <meta http-equiv='Content-Type' content='text/html; charset=iso-8859-1'>
        <style type='text/css'>
        <!--
        body {
            background-color: #B9B9B9;
            font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
        }
        .mellem {
            font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
            font-weight: bold;
            font-size: 12px;
        }
        .lille {font-size: 12px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;}
        .stor {font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 20px;}
        .extraStor {font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 28px;}
        a:link {
            color: #333333;
        }
        a:visited {
            color: #333333;
        }
        a:hover {
            color: #999999;
        }
        a:active {
            color: #333333;
        }

        -->
        </style></head>

        <body><table width='500' border='0' align='center' cellpadding='0' cellspacing='0' bgcolor='#FFFFFF'>
    <tr>
        <td height='300' valign='top'><table width='444' border='0' align='center' cellpadding='0' cellspacing='0'>
            <tr>
                <td height='24'>&nbsp;</td>
                </tr>
            <tr>
                <td><a name="LINKTESTFFS">LINKTESTFFS</a><br>
</td>
                </tr>
            </table></td>
    </tr>
    <tr>
        <td height='20'><div align='center' class='style2'><a href='http://www.XXX.XXX/XX.php'>Click here to unsubscribe</a></div></td>
    </tr>
</table></body></html>

--part boundary--
<----------- CODE END -----------------------
Avatar billede oonofearoo Nybegynder
22. maj 2005 - 21:48 #1
det er ikke alle mail clienter der understøtter, den enste 'free' mail jeg kender, som bruger html er AOL.
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
22. maj 2005 - 21:51 #2
Understytter hvad?.... HTML? - get real
Avatar billede oonofearoo Nybegynder
22. maj 2005 - 22:03 #3
det er sjovt at du stiller et spørgsmål men så ikke er åben overfor svar.

men jeg skal da gerne uddybe. Nu kan jeg kun teste med hotmail, gmail og en Lotus Notes mail client, og jeg kan sige at hvis jeg sender html til dem så bliver det også skrevet som tekst.

jeg tror i stedet de bruger UBB kode eller noget ligende (eller bare laver http:// om til links automatisk.)
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
22. maj 2005 - 22:07 #4
Jeg er skam åben, men synes dit svar manglede argumentation, derfor.

Jeg har selv løst problemet - web-wysiwyg-editoren jeg brugte kneppede html pretty hårdt - såå....
Avatar billede coderdk Praktikant
23. maj 2005 - 09:16 #5
oonofearoo, *ALLE* mailklienter som er noget værd kan vise HTML-mails, også hotmail og gmail - Måske har du bare ikke sendt i et korrekt format ;P
Avatar billede coderdk Praktikant
23. maj 2005 - 09:22 #6
Min erfaring for øvrigt siger mig at = skal erstattes med =3D, altså f.eks.: <div align='center' class='style2'> skal være: <div align=3D'center' class=3D'style2'>
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
23. maj 2005 - 11:02 #7
Coder, 3d=, ja det har jeg lagt mærke til at man gør i mange html-mails - ved du hvorfor?
Avatar billede coderdk Praktikant
23. maj 2005 - 11:04 #8
=3D er 8bit quoted printable koden for tegnet = :)
Hvis din server har IMAP extension'en installaeret kan du bare køre din mailbody igennem imap_8bit()
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
23. maj 2005 - 11:16 #9
Ahh, sejt. Mange tak - smid lige et svar på den comment ;-)
Avatar billede coderdk Praktikant
23. maj 2005 - 11:17 #10
Alrighty :)