Avatar billede bumle90 Nybegynder
21. maj 2005 - 11:44 Der er 2 kommentarer

Problemer med forskellig visning af height i IE/FF/Opera

Jeg har følgende simple html kode

<html>
<head><title></title></head>
<body>

<table border=0 cellspacing=0 cellpadding=0>
        <tr>
                <td>
                        {$lang.introtext}
                </td>
        </tr>
        <tr>
                <td valign=top>
                <table border=0 cellspacing=0 cellpadding=0>
                        <tr>
                                <td valign=top>
                                <FIELDSET style="border:#d1d1d1 1px solid;" style="padding:0px">
                                        <LEGEND style="font-weight:bold;color:black;">
                                                {$products_form_data.selProducts.label}
                                        </LEGEND>
                                        <form {$products_form_data.attributes}>
                                                {$products_form_data.selProducts.html}
                                                {$products_form_data.btnProductsSubmit.html}
                                                {$products_form_data.hidden}
                                        </form>
                                </FIELDSET>
                                </td>
                                <td valign=top rowspan=2>
                                        <FIELDSET style="border:#d1d1d1 1px solid;height:370px;" style="padding:0px">
                                                <LEGEND style="font-weight:bold;color:black;">{$lang.prisinfo}</LEGEND>
                                        {include file="pricecompare.tpl"}
                                        </FIELDSET>
                                </td>
                        </tr>
                        <tr>
                                <td valign=top>
                                <FIELDSET style="border:#d1d1d1 1px solid;height:300px" style="padding:0px">
                                        <LEGEND style="font-weight:bold;color:black;">{$lang.productarea}</LEGEND>
                                        {include file=$shownpage}
                                </FIELDSET>
                                </td>
                        </tr>
                        </table>
              </td>
        </tr>
</table>

</body>
</html>

Problemet er at højden på de enkelte fieldsets bliver vist forskelligt i forskellige browsere.
Jeg vil gerne have højre fieldset til at have samme højde som de to venstre tilsammen.
Men når det ser fint ud i IE ser det ud af h... til i FF og omvendt.

Hvordan kan jeg få det til at se pænt ud i alle browsere?
Mvh. Bumle90
Avatar billede olebole Juniormester
21. maj 2005 - 14:23 #1
<ole>

Ethvert HTML-dokument _skal_ begynde med en DTD - og hvis IE skal kunne forstå CSS, _skal_ den indeholde en definitions-URL - f.eks:

  <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
  <html>
  ... osv, osv ...

Dernæst skal du sætte font og font-størrelse - og højde på alle tre fieldsets. Der skal også indhold i formen - og sæt 'margin:0px' på formen.

- så er der håb for, det begynder at se mere rigtigt ud  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
21. maj 2005 - 14:26 #2
PS: Når du beregner højderne - så husk, at CSS foreskriver, at border skal lægges til box'ens dimensioner. Sætter du et fieldsets højde til 300px, bliver det således 302px højt ... og husk i den forbindelse, at du har fire borders i venstre side, men kun to i højre  ;o)