Avatar billede petert Forsker
20. maj 2005 - 20:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Starte pc over nettet

Jeg har en pc på mit kontor og en hjemme.Jeg ønsker at kunne tænde min kontor pc over nettet. Hvad skal jeg have sat i kontor pc´en for at det kan lade sig gøre. ?????
Hilsen Petert
Avatar billede compilos Nybegynder
20. maj 2005 - 20:31 #1
Man skal ha´ et specielt netkort, der starter PC, når den modtager et signal
Avatar billede flyhigh Nybegynder
20. maj 2005 - 20:33 #2
jeg ville anbefale dig at kontakte din evt. it afd. ell. administrator da der sammentidig rejser sig div. bla. sikkerhedsproblemmer.
Avatar billede petert Forsker
20. maj 2005 - 20:47 #3
Med den rigtige fierwall kan det så laves så det er sikkert.???
Begge maskiner kører xp pro med sp2 + norton antivirus på begge.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
20. maj 2005 - 21:25 #4
Det syndtes jeg du skulle spørge din it afd. om. da der findes forskellige måder at løse problemmet på men højst sandsynligt kan skade mere end det kan gavne.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
20. maj 2005 - 21:30 #5
men ja med den rigtige konsulidering og f.eks. udnyttelse af VPN løsninger som vi har idag er det muligt... så længe som hardwaren på netkortet "ofte også spm. om bios understøtter det" virker som compilos har posted tidligere. - funktionerne som skal understøttes bliver ofte kaldt WON ell, og kræver at man i de fleste tilfælde har sat funktionen på og sat hardwaren rigtig op (eks. at man har sat kabel fra netkortet til bundkort vis det kræves osv.) - men kan kun igen sige at jeg syndtes du skulle consolidere din it-afd. mht. spm. vedr. hvilke eksisterene måder hvorpå i logger på hjemme fra. osv. - men ofte er det nemmest bare at smide sine data på f.eks. en server og bruge div. andre løsninger for at tilgå sine data
Avatar billede akl_gr Nybegynder
20. maj 2005 - 21:34 #6
Netkortet skal understøtte det der hedder WOL (Wake On Lan)
Avatar billede flyhigh Nybegynder
20. maj 2005 - 21:35 #7
ja sorry wol lan og ikke net som jeg lige sad og bluntede over uden at tjekke først :) - tak akl_gr :P
Avatar billede petert Forsker
20. maj 2005 - 23:15 #8
mange tak for svaret webmax hvordan kan jeg give dig point?? og slutte spørgsmålet
Avatar billede petert Forsker
20. maj 2005 - 23:16 #9
undskyld det skulle være maxweb
Avatar billede halifax Nybegynder
21. maj 2005 - 04:53 #10
WOL med LanStart
www.spettel.de/lanstart/e_index.html

her er bl.a. billede af netkort med ledning til bundkortet (for at sende det særlige signal til strømforsyningen at den skal starte). Se under Instalation.
Wake on LAN skal være understøttet i BIOS, dvs. det er ikke nok med det særlige netkort - bundkortet skal også understøtte det.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
22. maj 2005 - 17:05 #11
glad for jeg kunne hjælpe lidt.