Avatar billede sempai_peter Nybegynder
20. maj 2005 - 17:45 Der er 4 kommentarer

Udskriv / Print i C#

Hej. Jeg bruger VS.NET 2003

Jeg vil gerne vide hvordan man udskriver et dataset eller et datagrid. Jeg kan ikke bruge koden på MSDN da den kun udskriver det der er synlig på skærmen.

Det kunne evt. være en rapport med datane fra et dataset eller datagrid.

Jeg har kigget på crystal reports men mener ikke det skal være rigtigt at man skal oprette et dokument til hvert log man vil have.
Dernæst kommer der det med at det kun er en felter i tabeller fra en database der kan bruges. Så den spørger om adgangskode hvergang man skal åbne rapporten.

På forhånd Tak
Peter
Avatar billede burningice Nybegynder
21. maj 2005 - 11:38 #1
Avatar billede www.jakub.dk Nybegynder
21. maj 2005 - 13:48 #2
Det med at den spørger om adgangskode hvergang du åbner en crystal report doc, er nok en opsætningsfejl. Nu ved jeg ikke hvilken datakilde du bruger, men jeg har haft samme problem med crystal reports. Det kan sgatens lade sig gøre uden at blive spurgt om adgangkode.

Der findes ikke, så vidt jeg ved, noget indbygget funktionalitet til udskrivning af datagrid i .Net. Du bliver enten nød til at fremstille noget selv, eller finde noget på nettet.
Avatar billede sempai_peter Nybegynder
21. maj 2005 - 15:05 #3
cyberfessor:
Jeg har prøvet den metode før.
Jeg havde desværre nogle problemer med den. Desuden skal jeg udskrive på 8 forskellige forms. Så skal jeg have den metode på hver form. Det er lidt overkill
Avatar billede burningice Nybegynder
21. maj 2005 - 15:52 #4
hvis du nu var smart indkapslede du print-logikken i sin egen klasse som så tog et datagrid som parameter. På den måde skal du ikke have den skrevet mere end een gang.

Men altså.. hvis du har problemer med den, så må du jo sige hvad det er, så vi kan prøve at rette op på det. Det er trods alt i store træk den eneste måde at printe et grid ud på.