Avatar billede icecube Nybegynder
19. maj 2005 - 19:17 Der er 4 kommentarer

Sæt wallpaper i en .bat fil

Godtså. Først vil jeg gerne undskylde hvis det her topic er placeret det forkerte sted, jeg anede ikke hvor jeg ellers skulle oprette det :)
Så til mit problem.
Jeg har en computer, som hvergang den starter op kører en .bat fil automatisk der fortæller den at den skal starte en masse ting osv.
Problemet er så bare, at jeg vil have den .bat fil til at sætte et .html dokument som wallpaper hvergang .bat filen bliver kørt - er dette muligt?..
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2005 - 19:26 #1
tror jeg ikke

men det er nemt med et C program
Avatar billede bertelbrander Praktikant
19. maj 2005 - 19:33 #2
Lav en .reg fil med:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"Wallpaper"="C:\\POP\\Wallpaper1.bmp"

Og kør kommandoen (f.ex fra en .bat-fil):
regedit /S wallpaper.reg

Windows opdager først at wallpaper er ændret næste gang den booter.
Der findes en del programmer der kan, søg efter "wallpaper changer" på google.
Avatar billede icecube Nybegynder
16. september 2005 - 17:22 #3
bertelbrander > Danke schön - Et svar fra dig resulterer i 200 point på din konto :)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. september 2005 - 00:31 #4
Jeg samler ikke på point.