Avatar billede dabster Nybegynder
18. maj 2005 - 14:08 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvor meget disk plads

Hvordan tjekker man hvor meget diskplads der er tilrådighed? Er der en pæn måde eller skal man hack'e med OS specifikke kald og parse output?

Takker så ydmygt for et svar...

/D
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2005 - 14:17 #1
Jeg mener ikke at der er noget i Java API.

JNI og en DLL skrevet i C++.
Avatar billede dabster Nybegynder
18. maj 2005 - 14:28 #2
Men findes der et pænt hack eller er den bedste option at lave klasser der håndterer jni-kald og parsning til hvert styresystem med en factory til generering af den aktuelle type?
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. maj 2005 - 17:04 #3
Der er en incubator project under jdic som ser ud til at kunne klare det

https://jdic.dev.java.net/incubator/fileutil/index.html
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2005 - 17:09 #4
der går rygter om at featuren kommer med i Java 6.0 (eller 1.6 som jeg ville kalde den)
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. maj 2005 - 23:12 #5
ja det ser ud til at det sker hvilket vel også er på tide

http://bugs.sun.com/bugdatabase/view_bug.do?bug_id=4057701

"Resolution of this request is considered a high priority for Mustang.
Active development on this feature has been in progress for the past
several months.  I expect that we will complete this work within the
next couple of months.  These methods will be in Mustang-beta."

Vi kan vel godt smide et svar..
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. maj 2005 - 23:17 #6
hvis du ikke skal ud i noget jni så er der dette som måske virker men ikke er en alt for køn løsning..

Stephen Colebourne>>
We are trying to add a FileSystemUtils class to Jakarta Commons IO project to get free disk space by parsing the command line.

See http://svn.apache.org/viewcvs.cgi/jakarta/commons/proper/io/trunk/src/java/org/apache/commons/io/FileSystemUtils.java?rev=155419&view=markup

In particular, we are not convinced we have got the UNIX parser right yet, or the Windows one in non-English.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. maj 2005 - 23:19 #7
.