Avatar billede suckatphp Nybegynder
17. maj 2005 - 18:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Edb stik

Hej

Er der en der kan forklare fordel ved de trebenede edb stik, hvor alle ben står på skrå ?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
17. maj 2005 - 18:52 #1
fordelen er forholdsvis nemt: når du benytter det stik kan kun den type stik benyttes.
Derved forhindrer du at der ikke er en der lige mangler et stik til sin mange-watts støvsuger, ell. lign. i nettet og derved forhindre at der sker en kortslutning / overbelastning.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. maj 2005 - 18:56 #2
alt hvad der er koblet i en EDB installation er kun forbundet med andre computere/printere/skærme/osv. Dette giver et mere stabilt el-net, med fælles jord. Hvis man ikke har en specifik EDB installation, kan man bruge begge stik. Men ellers er det som halv amatør siger, der er ingen der sætter en støvsuger i din EDB installation.

Der kan også være forskellige HFi relæer i en EDB og en brugs installation.
Avatar billede suckatphp Nybegynder
17. maj 2005 - 19:10 #3
så siger jeg mange tak for hjælpen, hvis der er en af jer, der vil have points så læg lige et svar ud

Mange tak igen!
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
17. maj 2005 - 19:46 #4
så skidt da
Avatar billede screem_brille Novice
18. maj 2005 - 07:06 #5
det har også en anden fordel, nemlig at stikket kun kan vendes på en måde, og derved kan man sørge for at fase ikke skifter plads med nul et eller andet sted i kæden, dette kan nemlig i nogle tilfælde skabe støj.
Avatar billede akl_gr Nybegynder
18. maj 2005 - 07:44 #6
screem brille>
Det kan nu under ingen omstændigheder lade sig gøre ved at vende en stikprop forkert. Kun på den pågældende brugsgenstand hvortil stikproppen hører. Og med alm. stikpropper m/jordben kan det heller ikke lade sig gøre.
Formålet med de skrå ben er som halvamatoer forklarer.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. maj 2005 - 08:17 #7