Avatar billede hostgirl Nybegynder
17. maj 2005 - 11:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Database connection, gem records.

Hej alle...

Jeg står og mangler en database connection til en MS SQL server, hvor den gemmer alle records fra SQL-statement i en txt fil. Lidt ala en backup/logfil funktion.

Database connection og alt indhold skal være i en private sub. Håber nogen kan hjælpe..

På forhånd tak
Avatar billede hostgirl Nybegynder
17. maj 2005 - 14:05 #1
Problemet er ikke så meget hvordan der skrives til tekstfilen, men mere hvordan man kan lave løkken... Så den smider alle records ud.
Avatar billede hostgirl Nybegynder
17. maj 2005 - 21:24 #2
ingen der har et bud, eller forstår I ikke mit problem?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2005 - 21:28 #3
kode fragment:

        Dim sw As StreamWriter = new StreamWriter("C:\T1.txt")
        Dim con As SqlConnection = New SqlConnection ("server=ARNEPC2;Integrated Security=SSPI;database=Test")
        con.Open
        Dim cmd As SqlCommand = New SqlCommand ("SELECT * FROM T1", con)
        Dim rdr As SqlDataReader = cmd.ExecuteReader
        While rdr.Read
            Dim f1 As Integer = CType(rdr(0), Integer)
            Dim f2 As String = CType(rdr(1), String)
            sw.WriteLine(f1 & " " & f2)
        End While
        con.Close
        sw.Close
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2005 - 21:29 #4
den kode connecter til en SQLServer, læser alle rækker fra tabel T1 og udskriver
de 2 felter til en fil T1.txt

de bør kunne copy pastes ind i den sub
Avatar billede hostgirl Nybegynder
17. maj 2005 - 21:42 #5
Jeg kigger lige på det, tak for svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2005 - 21:43 #6
jeg må hellere ligge et rigtigt svar såfremt det virker
Avatar billede hostgirl Nybegynder
18. maj 2005 - 13:57 #7
Jeg fik fejl i linje 1: Dim sw As StreamWriter = new StreamWriter("C:\T1.txt")  hvor Dim sw As """StreamWriter""" = new StreamWriter("C:\T1.txt") """streamwriter""" ikke var defineret. Prøver at løse det med:

Dim sw As New System.IO.StreamWriter("c:\test.txt")
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2005 - 14:00 #8
du kan jo også bare importere System.IO namespacet
Avatar billede hostgirl Nybegynder
18. maj 2005 - 14:31 #9
Ja okay. Det virker - tusind tak :)
Avatar billede hostgirl Nybegynder
18. maj 2005 - 15:01 #10
arne_v  Hvis jeg nu ønsker at tekstfilen med navnet: dagens dato altså:

Dim sw As StreamWriter = new StreamWriter("C:\" & now() & ".txt") så får jeg fejl. Vil du svare på hvad fejlen evt kunne være eller skal jeg oprette nyt spørgsmål
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2005 - 15:16 #11
Prøv:

Dim sw As StreamWriter = new StreamWriter("C:\" & DateTime.Now.ToString("yyyy-MM-dd-HH-mm-ss") & ".txt")
Avatar billede hostgirl Nybegynder
18. maj 2005 - 15:25 #12
mange tak, det fungere :)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2005 - 15:28 #13
og på den måde kan du også nemt rette formatet