Avatar billede data-guy Nybegynder
17. maj 2005 - 11:22 Der er 3 kommentarer

AC3 codec

jeg er i tvivl om hvad ac3 codec er kan nogen forklare mig det eller give mig en hp hvor jeg kan læse om det ???

hilsen allan
Avatar billede boxer Nybegynder
17. maj 2005 - 11:31 #2
Avatar billede miss-g Seniormester
17. maj 2005 - 11:32 #3
http://www.artists.co.il/doom9/index.html?/doom9/glossary.htm

http://www.dolby.com/resources/tech_library/index.cfm

Dolby Digital (AC-3)
Surround sound technology that delivers high-quality digital audio for up to 5.1 discrete channels (Left/Center/Right/Left surround/Right surround/Low-Frequency Effects). The five speaker channels produce a directional and more realistic effect and the Low- Frequency Effects (LFE) channel (usually reproduced through a subwoofer) can often be felt as well as heard. Found in: DVDs; DVD players; broadcast programming in HDTV, digital cable, and (DBS, DTH) direct broadcast satellite (DirecTV/Dish/Sky TV); PCs; Microsoft Xbox game consoles; digital TVs; automotive DVD-Audio/Video players; automotive video, networking and home audio/video receivers; film soundtracks encoded in Dolby Digital. More