Avatar billede mmohr Nybegynder
16. maj 2005 - 16:34 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

PC rebooter!

Jeg har et stort problem med min PC. Jeg har flyttet den fra mit kontor til hjemme, og siden det er den begyndt at reboote når jeg anvender spil eller andre programmer. Den fik også en ny strømforsyning inden jeg flyttede den, fordi den gamle brandte sammen.

Jeg har et Abit Eq program, som viser at min CPU, når jeg fx
spiller et 3d spil, kommer op på over 75 grader... er det normalt? og nu mens jeg skriver dette ligger den på 56 grader?

Min maskine ser ud som følgende:
ABIT IC7-G MaxII Advance - Mainboard

Processor - 1 x Intel Pentium 4 3.2 GHz ( 800 MHz ) - L2 1 MB - Box

2 x Samsung 512 MB DDR RAM PC3200 400 Mhz

Western Digital 360GD, SATA 36,7GB, 10K
Western Digital 2500JD, 250GB, SATA

M-Audio Delta lydkort

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre ved det. Er ved at blive rigtig træt af det her problem!!
Avatar billede mmohr Nybegynder
16. maj 2005 - 16:36 #1
I øvrigt spiller komputeren en alarm fra bundkortet, tror jeg, lige inden den rebooter når jeg er inde i et spil... er jeg i windows, rebooter den uden at sige noget!
Avatar billede jm0_ Nybegynder
16. maj 2005 - 16:40 #2
Umiddelbart vil jeg gætte på at dit grafikort har en defekt, eller ikke er stort nok til at kunne køre dit spil.

Der er ikke så meget at gøre :\
Avatar billede huset Praktikant
16. maj 2005 - 17:11 #3
Puha en temp!

Fjern kabinets siden, og så om det løser problemet. Gør det, skal du overveje anden køling eller bedre aitflow.
Avatar billede huset Praktikant
16. maj 2005 - 17:11 #4
aitflow = airflow :D

Prøv også at rense maskinen for støv
Avatar billede mmohr Nybegynder
16. maj 2005 - 17:16 #5
Jeg har et VGA 256 MB RADEON X800 PRO Sapphire gddr3... Det burde kunne køre hvad som helst. Og siden på kabinetet har været pillet af et par dage, men det hjælper heller ikke.
Avatar billede mmohr Nybegynder
16. maj 2005 - 17:17 #6
Har ikke rigtigt fået svar på om min PCU er for varm eller om den sagtens kan køre ved de temperaturer?? kan den det?
Avatar billede huset Praktikant
16. maj 2005 - 17:18 #7
Din load temp er alt for høj med mindre det er en prescott.

Har du forsøgt at teste dine RAM?
Avatar billede mmohr Nybegynder
16. maj 2005 - 17:23 #8
sorry hvis jeg spørger lidt dumt, men hvordan ved jeg om jeg har en presscott?
Avatar billede mmohr Nybegynder
16. maj 2005 - 17:28 #9
Jeg har ikke prøvet at teste ram, hvordan gør jeg det?
Avatar billede huset Praktikant
16. maj 2005 - 17:29 #10
Du ved hvad du har handlet ikke :D

Prescott har 1MB level 2 cache
Avatar billede huset Praktikant
16. maj 2005 - 17:30 #11
Test af RAM
http://www.memtest86.com/

Skal bootes fra en floppy :D

Du kan også teste RAM hvis du f. eks har 2x512 osv, ved at tage en modul ud og starte op. Fejler den bytter du rundt. Men test med programmet, det er nemmere.
Avatar billede mmohr Nybegynder
16. maj 2005 - 17:31 #12
nåh! ja da, så er det en presscott! Jeg har skrevet L2 1MB under processor.
Avatar billede mmohr Nybegynder
16. maj 2005 - 17:48 #13
Det er et stykke tid siden jeg har haft en pc med floppy drev.. så det bliver lidt svært. Hvor meget må en presscott komme op på max?
Avatar billede huset Praktikant
16. maj 2005 - 18:07 #14
Vil ikke anbelafe den over 75 grader ved load!

Måske skulle du tænke på bedre CPU køler, eller evt tjekker om pasta til CPU'en trænger til fornyelse. Det kan også være du har kommet for meget pasta på, da det så virker modsat
Avatar billede huset Praktikant
16. maj 2005 - 18:08 #15
Du kan også bruge cd rom boot til memtest
Avatar billede mmohr Nybegynder
16. maj 2005 - 18:46 #16
Jeg har tænkt lidt på det med pasta'en.. måske prøver jeg lige at smøre en ny omgang på. Jeg har ellers en rimlig heftig køler på, som jeg købte fordi den der fulgte med larmede helt vildt. vender lige tilbage når jeg har haft fingerene i maskinen.
Avatar billede huset Praktikant
16. maj 2005 - 18:59 #17
Husk det skal være MEGA tyndt!!
Avatar billede huset Praktikant
19. maj 2005 - 18:52 #18
Hvadså??
Avatar billede mmohr Nybegynder
20. maj 2005 - 11:30 #19
Jeg nåede at smide et nyt lag af det der pasta på, lige inden du skrev MEGA tyndt.. :-) og jeg tror ikke jeg har gjort det helt tyndt nok, så jeg prøver igen i aften. skal nok vende tilbage.
Avatar billede huset Praktikant
21. maj 2005 - 09:52 #20
Spændende om ikke det løses så.

Bruger du for meget pasta, virker det modsat, og den CPU vil svede som et svin
Avatar billede huset Praktikant
22. maj 2005 - 19:31 #21
Hvordan ser det ud??
Avatar billede mmohr Nybegynder
23. maj 2005 - 11:19 #22
Nu er den udskiftet... lagde et super tyndt lag på.. næsten gennemsigtigt.
Maskinen er dog stadig ret varm. ca 55-60 grader når windows bare kører!
og stadig 75-80 grader når jeg er i tunge programmer... har dog ikke oplevet at den rebooter siden jeg åbnede den første gang. har også indstalleret drivers til mainboard igen og grafikkort.
Avatar billede huset Praktikant
24. maj 2005 - 20:41 #23
Så kan du lukke her da problemet er løst
Avatar billede mmohr Nybegynder
25. maj 2005 - 11:19 #24
sådan... håber problemet er løst :-o