Avatar billede schipa Nybegynder
14. maj 2005 - 19:04 Der er 16 kommentarer

Ny maskine, ingen skærmbillede

hej,

jeg er ved at samle en maskine, med bl.a.

p4, northwood
asus p4p800 mobo
matrox g550 gfx
geil ram
chill innovation 400W

Problemet er, at jeg ikke kan få noget billede på skærmen;
sidst jeg prøvede sagde den: "no signal input or cable disconnected" (jeg havde ikke tilsluttet audio, hvorfor ingen bios bip overhovedet)

Jeg har prøvet nu igen, mange dage senere, og denne gang, med "lyd på", får jeg en lang og to korte bip. Jeg har prøvet at tilslutte et andet gfxkort, samme resultat.

Jeg er lidt desperat: råd, idèer?
Avatar billede huset Praktikant
14. maj 2005 - 19:06 #1
Kræver dit grafikkort seperat strøm som du måske mangler at sætte til?

Sikker på dine RAM klodser sidder i de rettet slots?

Har du et P4 stik på bundkortet du måske mangler at sætte til?
Avatar billede nopsen Ekspert
14. maj 2005 - 19:13 #2
hvis ikke ovenstående hjælper, så fandt jeg dette i en test af kortet, måske samme problem hos dig:

Kompabilitets problemer

Som nævnt i indledningen så løb jeg desværre ind i en række problemer da jeg skulle teste dette kort. De værste problemer er nok at jeg ikke kan få kortet til og starte op i 2 af mine computere. Disse computere er ikke de nyeste man kan finde på markedet men alligevel burde kortet nok kunne starte op på dem. De drejer sig først om mit Abit KT7A med KT133A chipset. Derudover er det et ASUS P3V4X med Via Chipset (Pentium III). Begge maskiner rapporterer at det ikke kan finde grafikkortet. Når så kortet bliver sat over i vores nye testmaskine kører det fint.

Jeg har givet problemet videre til Matrox, men desværre ikke fået noget svar endnu på om der er en løsning. Mit gæt er dog at de 80 millioner transistorer der er i Parhelia trækker lidt mere strøm end AGP porten kan klare eller bundkortene behøver en helt ny Bios for at kunne finde kortet. Uanset hvad problemet er bør du nok være ret opmærksom på det inden du beslutter dig for at udskifte dit grafikkort med et Parhelia.
Avatar billede nopsen Ekspert
14. maj 2005 - 19:15 #3
ikke det samme kort, men måske en bios opdatering som han foreslår kan hjælpe.. bare et long shot.
Avatar billede schipa Nybegynder
14. maj 2005 - 19:16 #4
hej, og mange tak for dit svar.

>kræver dit grafikkort seperat strøm som du måske mangler at sætte til?

ikke så vidt jeg ved. manualen nævner ikke noget i den forbindelse. GFX er et matrox g550.

>Sikker på dine RAM klodser sidder i de rettet slots?
ja. kun en klods endnu, sidder i slottet a1, som vist er den første der skal fyldes.

>Har du et P4 stik på bundkortet du måske mangler at sætte til?
det er det firebenede stik, ikke? men, ja, det ser sådan ud.

please, keep it coming gutter.
Avatar billede schipa Nybegynder
14. maj 2005 - 19:17 #5
ok, venner, men hvordan opdaterer jeg bios, når maskinen slet ikke kan vise noget?
Avatar billede nopsen Ekspert
14. maj 2005 - 19:22 #6
du skriver godt nok at du har prøvet med andet grafikkort, men fejl bip tyder på at det er grafikkortet der er noget galt med.
du er sikker på at kortet er klemt helt ned på plads? der skal ikke meget til for at det fejler.
Avatar billede schipa Nybegynder
14. maj 2005 - 19:27 #7
ja, jeg har også fundet ud af, at en lang og to korte betyder gfx problem.

jeg vil prøve igen igen. måske kan jeg låne min papsøns gfx. men han sidder og spiller worldcraft på livet løs, så det bliver heller ikke helt nemt.
Avatar billede schipa Nybegynder
14. maj 2005 - 20:41 #8
hej igen, hermed en lille opdatering:

jeg prøvede med et tredje gfx: samme bipmønstre: en lang og to korte. Jeg har desuden fundet ud af, at bios er amibios.

hjælp! Er bundkortet måske defekt?
Avatar billede huset Praktikant
15. maj 2005 - 08:16 #9
Tror du skal flytte dine RAM til B1, men test lige med alle DIMM's

Kan du ikke låne et PCI grafikkort?
Avatar billede schipa Nybegynder
15. maj 2005 - 18:01 #10
først og fremmest: hjerteligt tak fordi I prøver at hjælpe.

huset> ja, jeg kan lige så godt prøve et andet slot, eller en anden ram blokke, nu når jeg har prøvet alt andet (selv om der fremgår af bundkortets manual, at ved en enkelt ram blok, er det A1 der skal være "befolket".

Desværre har jeg ikke noget pci grafikkort jeg kan låne. Jeg begynder at tro, at det er agf slottet, der er futtet af. Da jeg så bundkortet i brug hos køberen, da virkede møget udmærket, med hans AGP gfx i.
Avatar billede huset Praktikant
15. maj 2005 - 18:08 #11
Test lige med et andet slot ja
Avatar billede huset Praktikant
21. maj 2005 - 09:50 #12
Er her ved at være tid til feedback eller nedlukning af tråden ??
Avatar billede huset Praktikant
29. maj 2005 - 09:16 #13
Er tiden moden til at høre lidt feedback, eller få lukket spørgsmålet, hvis dette ikke længere er til gavn for dig??

Vi gør sådan
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede huset Praktikant
29. juni 2005 - 17:06 #14
Er tiden moden til at høre lidt feedback, eller få lukket spørgsmålet, hvis dette ikke længere er til gavn for dig??

Vi gør sådan
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:47 #15
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 09:08 #16
Kunne man efterhånden forvente feedback fra dig opretter, eller på anden måde du gad bruge tid på at lukke spørgsmålet igen?

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar