Avatar billede kbruun Nybegynder
12. maj 2005 - 17:05 Der er 6 kommentarer

Acrobat writer & vandmærke

Hej
Jeg efterlyser en måde hvorpå man kan sende et pdf dokument til print eller lign og så kommer der et vandmærke på..
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede jokkejensen Novice
12. maj 2005 - 17:09 #1
Vil du gerne have et baggrundsbillede på dit pdf dokument ? et du selv publiserer ?
Avatar billede kbruun Nybegynder
13. maj 2005 - 08:03 #2
hmm.. Ønsker blot at kunne mærke adskillige dokumenter med ordende "confidential" og har ladet mig fortælle at det er let..? ved blot ikke hvordan?
Avatar billede falster Ekspert
13. maj 2005 - 09:57 #3
Hvis du har Acrobat (købeprogrammet ikke Readeren) kan du gøre det derfra. Der er også en del muligheder, hvor det gøres under selve udprintningen. Se f.eks. dette shareware

http://www.fineprint.com/products/fineprint/
Avatar billede kbruun Nybegynder
13. maj 2005 - 10:29 #4
Yes, jeg har Acrobat, men jeg er et fjols til programmet og kan ikke finde ud af hvordan jeg får vandmærket på?
Avatar billede falster Ekspert
13. maj 2005 - 11:09 #5
Her er en skitse:

Lav vandmærket:

I C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\plug_ins\Annotations\Stamps\ENU\Standard.pdf ligger Confidential som side 3. Gem denne side alene som en pdf med et passende navn.

Fremstil en batchsekvens:

Menu "Avanceret" - "Batchbehandling" - "Ny sekvens". Giv den et passende navn. I "Vælg kommandoer..." vælg "Tilføj Vandmærke & baggrund. Efter tryk på "Tilføj" klik på den grå firkant til venstre for kommandoen, så den bliver "hvid".

I punkt. 2 og 3 er mange muligheder men vælg f.eks. "Åbne Acrobat-filer" i 2.Klik "OK" og "Luk". (Det er muligt at de behov opfyldes bedre med "Valgt mappe" i 2. - du må prøve dig frem.)

Åbn så pdf-dokumenterne. Gå i Menu "Avanceret" - "Batchbehandling" - og kør din just fremstillede sekvens.

Så burde resten gå af sig selv med de boxe, der kommer frem, hvor du bl.a. skal vælge din vandmærkefil.
Avatar billede kbruun Nybegynder
13. maj 2005 - 12:05 #6
Tak, det var lige hvad jeg havde brug for :-)