Avatar billede finnhof Nybegynder
12. maj 2005 - 10:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Foto på DVD med NERO - i mappestruktur

Jeg ville gerne have billeder brændt på en CD'er m.h.a. Nero 5.5.6.4 - umiddelbart ikke noget problem.
men...
Jeg ville jo gerne have en slags mappestruktur når den vises på en DVD.
Når jeg ser på CD'en i putteren er billederne i en mappestruktur, men altså ikke når jeg ser det på TV'et.
Hvad gør jeg galt?
Avatar billede duck35 Nybegynder
12. maj 2005 - 10:44 #1
din dvd afsiller kan nok ikke andet ! så skal der jo ligesom stilles en menu op, r der det på en kodak billed cd ?
Avatar billede finnhof Nybegynder
12. maj 2005 - 10:52 #2
Kodak billed cd? Det ved jeg ikke hvad er - jeg laver en almindelig data-cd i NERO - kan jeg gøre noget andet?
Avatar billede duck35 Nybegynder
13. maj 2005 - 10:52 #3
hvis man laver en dvd film selv, foe eksempel i nero vision, så kan man lave en menu hvor der er link til de forskellige afsnit.
din dvd afspiller kan jo ikke bare vise mapperne som på en pc,
den skal bruge en menu, men jeg ved ikke om der overhovedet eksistere en ?
mange dvd afspillere kan slet ikke vise billeder, nogle afspillere er så kompatible med kodak picture cd, måske der findes en standdard der´ som indeholder en menu ?
Avatar billede duck35 Nybegynder
13. maj 2005 - 12:12 #4
det her er det nærmeste du kan komme, et slideshow
http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml?pq-path=9/511&pq-locale=en_US
slideshow kan også laves med nero vision, der kan man også lægge lyde ind, og man kan gøre det på dvd, tror ikke du kommer det nærmere  c",)
http://www.re.org/kristin/picturecd.html
http://www.osta.org/technology/cdqa9.htm
Avatar billede finnhof Nybegynder
16. maj 2005 - 19:27 #5
Tak for din beskrivelse duck35, jeg vil se hvad jeg kan gøre.
Jeg har her i week-enden haft adgang til 2 andre DVD-afspillere, og den ene kan vise "mappestrukturen" men ikke nogle af billederne, den anden DVD'er (som er en der kostede 248 kr) kan vise BÅDE mappestrukturen og derfra ind og se billederne - altså jo mere "skod-DVD" jo mere kan den vise af den slags....
Underligt.