Avatar billede kilo2000 Nybegynder
12. maj 2005 - 07:23 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Defekt HD på bærbar

Hejsa, Jeg har en bærbar pc fra Medion, hvor harddisken er gået i stykker og skal skiftes.
Er det noget jeg selv kan gøre, eller er det for svært.?
Har nogle erfaring med Medion's bærbare maskiner.?

P.S Garantiperioden er udløbet.

Med venlig hilsen, og tak for hjælpen
Kilo2000
Avatar billede Hald Praktikant
12. maj 2005 - 07:52 #1
Altså de plejer at kunne det i de lokale computer reperations butikker, ellers må du da kende en supernørd..

Jeg skildte bare min af (ikke en medion) og det var meget nemt at skifte, har skiftet flere gange, såå.. hvis du bare kender lidt til ESD/statisk-el og kan reglerne for ikke at ødelægge dine elektroniske dele, og så du har det rigtige værktøj [er somregl noget småt noget] så skulle du selv kunne gøre det.

I min gamle maskine havde de gjort det nemt, man skulle bare skrue bunden af, og så kunne man hive i et "håndtag" som løsner harddisken fra stikker hvor den er sluttet til, så står jeg med harddisken i en monteringsramme af metal, den skruer man den bare fri af, og sætter den anden i, og sætter så monteringsrammen i igen, nemt, og sikkert.

Der skal SELVFØLGELIG IKKE være strøm på maskinen når du gør det, altså, batteriet må godt være fyldt, men pc'en må ikke være tændt.

Et tip kunne være at du skal huske hvor skruerne hører til, det gør det nemmere at samle rigtigt igen hvis der er forskellige størrelser.
Avatar billede kalp Novice
12. maj 2005 - 08:10 #2
Du kan godt selv gøre det... det er faktisk og temmelig simpelt.

Normalt er det sådan en lille plade bagpå man bare skal pille af så har du adgang til harddisken.
Avatar billede huset Praktikant
12. maj 2005 - 08:19 #3
Så vidt jeg ved, sidder der 4 skruer over tasteturet, hvor du kan løfte toppen af.

Har du ikke helt styr på dette, vil jeg råde dig til at få en til at gøre det for dig.

En bærbar er et lille integreret modul, og lidt mere skrøbelig end en desktop pc.
Avatar billede casparsen Nybegynder
12. maj 2005 - 09:48 #4
Hvis der er en lille plade i bunde hvorunder disken sidder eller i siden
så er det til at gøre for almindeligt dødlige....

hvis ikke skal du have maskinen skilt af (nogle Medion modeller har ikke en
let tilgængelig disk)

Prøv evt at ringe til Compare support og spørg hvad prisen er (jeg har haft 2 til rep
hvor det i begge tilfælde var disk kablet som var dårligt - ikke disken)
Aldrig mere Medion !!!!
Avatar billede huset Praktikant
12. maj 2005 - 09:52 #5
Medion sux!

Som sagt ville jeg lade en fagmand klare det for dig med mindre det er via bagsiden.