Avatar billede pc-pladder Nybegynder
11. maj 2005 - 20:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nero på Pentium 4 = Fejl

Hej...

Jeg har lige fået mig en ny computer, med en 3,4 Ghz Intel Pentium 4
Processor. Det er en HP. Den har desuden 1024Mb RAM. Derudover har den også DVD brænder...

Jeg ville så lige brænde nogle mpeg film ned på en DVD, som så skulle kunne spilles på min DVD-afspiller ved TV'et...
Jeg ved det kan lade sig gøre, og jeg har gjordt det med min gamle PC...

Problemet er så at når jeg har åbnet et nyt projekt , og har inporteret en mpeg film, kommer der en fejlmeddele...
I den står så lidt oplysninger om min PC, blandt andet at jeg har en Pentium 4 CPU på 0Mhz...

Jeg har også prøvet med DivX filer, men der kommer fejlen bare når den går i gang med at omkode...

Hvorfor kan den bare ikke lide mpeg filer?

Håber i kan hjælpe mig...

MVH
Pc-pladder
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. maj 2005 - 22:20 #1
2 gangte troede jeg du ville skrive hvad fejlmeddelesen var - 2 gange blev jeg skuffet.

1 gang får du at vide at vi skal vide hvad fejlmeddelelsen er - helst screenshot.

Tak ;)
Avatar billede nva Praktikant
12. maj 2005 - 08:25 #2
Har du hentet patch til Nero vedr. SP2 ?
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
12. maj 2005 - 16:20 #3
nva -> Hmm... Nej... Findes der en patch?
Hvor kan den downloades?

john stiges -> Fejlen er på to liniers tekst, og mange siders (for mig) uforståeligt kode... Fejlen:

OS: Windows XP Home Edition, SP2
CPU: GenuineIntel, Intel Pentium 4, MMX @ 0 MHz

Application data:
VmVyc2lvbjogVVVKZFExQlRWbHRFVFVOSFF5c29PU2M1QndBNkpUOCt
MVzk3WjJOck1DRWpQeU1rTTBG... (Herefter de mange siders uforståelig kode)

Håber det hjælper... :-)
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
12. maj 2005 - 16:24 #4
nva -> Jeg læste lige lidt på det, og jeg har den nyeste version af nerovision,hvis det var det du mente...
Avatar billede nva Praktikant
13. maj 2005 - 08:04 #5
Jeg ved at der skal være en patch til Nero, som skal lægges på efter at SP2 er lagt på. Måske denne http://www.nero.com/eng/Patch_for_NVE3.html
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
13. maj 2005 - 13:34 #6
nva -> Har lige installeret Patch'en...
Nu kunne den tilføje mpeg filer uden lyd, og nu er jeg ved at se om den kan omkode...
Når jeg prøver at tilføje en mpeg fil hvor der er lyd på, så kommer der bare en fejl, hvor jeg får at vide at det kan jeg ikke :-(
Jeg kan godt leve med det, hvis den kan omkode fra avi, med lyd, men jeg ville blive mere glad, hvis den kunne inportere fra mpeg med lyd :-)
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
13. maj 2005 - 13:50 #7
Ok... Den kan godt omkode fra avi/DivX til en DVD... Men ville nu foretrække at den også kunne fra mpeg filer med lyd... :-)
Avatar billede nva Praktikant
13. maj 2005 - 14:11 #8
http://www.eksperten.dk/spm/616781  - Vedr. Nero og SP2

http://eksperten.dk/spm/483430  - Vedr. manglende lyd

Håber at de 2 ovennævnte links hjælper dig på vej
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
13. maj 2005 - 14:35 #9
Problemet er ikke at der ikke er lyd på filmene, men at jeg ikke kan tilføje film med lyd..
Altså, hvis jeg tilføjer en mpeg fil med lyd, kommer der en fejl.
Men hvis jeg tilføjer en mpeg fil uden lyd, så virker det fint.
Desuden kan jeg som sagt også godt tilføje en DivX/.avi fil, med lyd, til projektet, og så lade nero omkode...
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
13. maj 2005 - 14:36 #10
Men med mindre en eller anden kommer og fortæller mig hvordan jeg får den til at tage imod mpegfiler med lyd, så tror jeg nok du for alle point'ene alligevel...
Hehe... ;)
Avatar billede nva Praktikant
17. maj 2005 - 08:07 #11
Lægger et svar, som du kan acceptere, hvis du mener jeg har hjulpet dig :-) Du kan jo selv lægge et svar og så fordele points som du mener er retfærdigt.
Avatar billede pc-pladder Nybegynder
17. maj 2005 - 14:55 #12
Du får pointene...
Du var til stor hjælp...
Jeg havde slet ikke fået det til at virke, hvis ikke du havde julpet...
Jeg er også begyndt at mistænke min mpeg filer i at være skyld i at jeg ikke kan få lyd...

Tak for hjælpen!
Avatar billede nva Praktikant
18. maj 2005 - 08:05 #13
Velbekomme.