Avatar billede cleemann Nybegynder
11. maj 2005 - 13:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

beskrivelse af Navision

I en opgave jeg er ved at skrive, kommer jeg bl.a. ind på navision.
Men kan nogle forklare mig forskellen på Navision og Axapta.

Microsofts sider om det er ret uklare for mig.
Avatar billede mariaf Juniormester
14. maj 2005 - 09:34 #1
Navision er ældre end Axapta. Navision kommer fra Navisionhuset, Axapta fra Damgaardhuset. Axapta er kodet objektorienteret, hvor Navision er kodet liniært. Axapata er til større virksomheder, herunder produktionsvirksomheder, mens Navision er stærk på Finanssiden, men bedre egnet til mellemstore virksomheder. Dette styres dels af selve produktet, men også ved prissætningen, hvor Axapta er noget dyrere. Axapta kører i øvrigt flere steder som hosted løsning, hvor flere firmaer deler den samme Axapta (men hver sit regnskab) hos en udbyder. Servicehosting hos TDC er et glimrende eksempel på det.
Avatar billede cleemann Nybegynder
14. maj 2005 - 10:33 #2
Tak for dit svar, det bringer meget lys for dagen. Jeg har dog lidt yderligere spørgsmål.
Er både Axapta og Navision egnet til matriale- indkøbsstyrring og kundehåndtering.
Avatar billede mariaf Juniormester
14. maj 2005 - 10:57 #3
Axapta har kundehåndtering, det mener jeg ikke ligger i standard Navision. Indkøbsstyring og materiale/lager er standard begge steder.
Avatar billede khj Nybegynder
18. maj 2005 - 18:33 #4