Avatar billede paythepri$e Nybegynder
09. maj 2005 - 19:39 Der er 5 kommentarer

Database over mange filer

Forstil jer en samling på ca. 100.000 billeder og lyde, denne samling fylder en del og jeg vil gerne have lavet en søgefunktion blandt alle disse filer. Vel og mærke en der kan anvendes på en maskine der ikke er i forbindelse med samlingen,  og uden at skulle kopiere det hele.
Altså en database som selv går ind og kopiere filnavnet og meget gerne som er i stand til at stille det op som det ser ud i directory'et.
Måske findes der et program der kan lave en "Dummy" af hele samlingen, hvor alle filerne fylder 0 eller 1 Kb, men med det orginale filnavn... !?

Kom med ideer og spørg gerne.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2005 - 19:43 #1
Du skal have:
1)  en database som kan håndtere de datamængder (vi må snakke mange GB)
2)  et loader program som traverserer directories og gemmer i databasen
3)  et program evt. en web appllikation som viser data som du vil have dem vist
Avatar billede paythepri$e Nybegynder
09. maj 2005 - 19:46 #2
Det er altså ikke lige til kan jeg forstå ?? Eller?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2005 - 19:48 #3
det afhænger af hvor meget erfaring du har med databaser og programmering
Avatar billede paythepri$e Nybegynder
09. maj 2005 - 19:50 #4
Ikke al verden. Jeg havde forstillet mig at der fandtes et program der kunne det..
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2005 - 21:01 #5
jeg tvivler men man ved aldrig

jeg er "gør det selv" med den slags så ...